//
کدخبر: ۲۶۶۸۱۱ //

نباید گذاشت هرنوع قاچاق کالایی بە نام کردستان تمام شود!

استاندار کردستان گفت: در صورت آزاد شدن صادرات دام باید نفع و سود آن به طور مستقیم به تولید کننده داده شود.

نباید گذاشت هرنوع قاچاق کالایی بە نام کردستان تمام شود!
به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن مرادنیا در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه برای آزاد شدن صادرات دام با وزیر صمت گفت‌وگو شده است، اظهار کرد: قرار شده است به شرط عدم افزایش و کنترل قیمت به مدت سه ماه صادرات دام از استان انجام شود و در حال دریافت مجوزهای لازم در این رابطه هستیم.

وی افزود: سود حاصل از صادرات دام باید بصورت مستقیم به تولید کنندگان استان برسد و دست دلالان و واسطه ها قطع شود.

مرادنیا با بیان اینکه بیشترین قاچاق دام از استان‌های مرکزی به استان حمل می شود، بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا در مسیر و گلوگاه‌ها کنترل های لازم در حمل دام صورت بگیرد تا قاچاق آن به نام استان تمام نشود.

استاندار کردستان در ادامه بر جدیت در پایش سوخت کامیون ها هنگام خروج از مرز تاکید و ذکر کرد: تیمی که در مرز باشماق مسئول کنترل و پایش سوخت است باید کنترل شوند که اگر این امر به درستی انجام گیرد تمایل به قاچاق سوخت کم و رانندگان کامیون بطور مستقیم و قانونی خرید سوخت خواهند داشت.

وی در ادامه به اجرای طرح شناسه دار شدن لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام گامی مهم در جلوگیری از ورود لوازم خانگی قاچاق به بازار است و ما باید تلاش کنیم با دیگر استان‌ها در این زمینه حرکت کنیم.

مرادنیا سهم استان را از بازار کشور اندک برشمرد و خاطرنشان کرد: بیشتر اجناس و لوازم خانگی از استان‌های جنوبی بە شهرهای مرزی استان حمل و مجددا در بازار عرضە می شوند.

وی تاکید کرد: با اتخاذ تدابیر درست نباید گذاشت هرنوع قاچاق کالایی بە نام کردستان تمام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان