//
کدخبر: ۲۶۵۹۹۹ //

خیز کرونا در کردستان

بحث امروز و فردا که نیست، حالا حالاها نه دارویی در کار است و نه راه‌حلی برای درمان! قرار بود با نزدیک شدن به فصل گرما و گرم‌تر شدن هوا بارو بندیلش را ببندد و برود، اما گرم شدن هوا همان و افزایش شدید شیوع کرونا نیز همان!

خیز کرونا در کردستان
به گزارش فرتاک نیوز،

آن روزهای عادی و بدون استرس که در شهر رفت‌وآمد داشتیم و بی مهابا به در و دیوار شهر دست می‌زدیم گذشت، روزهایی که تنها دغدغه مردمان این شهر نان بود و ترس از جان آنچنان در میان مردم رایج نبود.

مردمی که با شروع فصل بهار راهی جاده‌ها می‌شدند و یا به قصد دیدار عزیزانشان ساعت‌ها راه را طی می‌کردند، خرید وسیله آرامش بود و دیدوبازدیدها تسلی خاطر، این روزها منع و در لیست رفتارهای پرخطر جای گرفته‌اند.

چه جوانانی که در آرزوی برگزاری مراسمی باشکوه و رسیدن به آرزوهایشان بازماندند، چه عزیزانی که در حالتی غریبانه تک و تنها دنیای پر از درد را وداع گفتند، چه عیدها و مراسم‌هایی که در سکوت گذشت و ترک آن‌ها حتی به ذهنمان خطور هم نکرده بود.

در دنیای تکنولوژی امروز، کرونا اولین و آخرین بیماری همه‌گیری نخواهد بود که جهان به خود می‌بیند، همانگونه که در قدیم‌الایام نیز بیماری‌هایی همچون طاعون و وبا که سبب از بین رفتن بسیاری از انسان‌ها شده‌اند.

برخی معتقدند که با آمدن کرونا، تاریخ به دو بخش قبل و بعد از کرونا تقسیم می‌شود و انسان هرگز به زندگی قبل از کرونا باز نخواهد گشت.

انسان در دنیای بعد از کرونا ناچار خواهد بود برای ادامه زندگی، سبک زندگی خود را تغییر داده و زندگی را براساس رعایت موازین بهداشتی و یا پروتکل‌های بهداشتی پیش ببرد.

فرض کنید کرونا ابدی است و جزئی از زندگی ما خواهد بود و ما باید یادبگیریم هنر زیستن با کرونا را با رعایت فاصله‌گذاری، رعایت بهداشت فردی و ...

خیز کرونا در کردستان

چند هفته‌ای می‌شود که حال کردستان خوب نیست و کرونا هر روز بیشتر از روز قبل در بین مردم می‌تازد و قربانی می‌گیرد، دیروز استان کردستان با 341 نفر مبتلا به کرونا و 4 نفر فوتی در طی یک شبانه‌روز رکورد خود زد و آن هم نتیجه بی‌خیالی‌ها و بی توجهی‌های مردم شهر است.

افزایش رو به رشد تعداد مبتلایان و پر شدن بیمارستان‌های اصلی و جایگزین کرونا خبر از روزهای بدی می‌دهد، روزهایی به رنگ عزا!

با وجود اینکه رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و برخط مدام به مردم هشدار می‌دهند و رفتارهای پرخطر در بحث گسترش شیوع کرونا را به مردم متذکر می‌شوند اما باز هم همین آش و همین کاسه است.

مردمی که تا چندی پیش خود را در خانه‌ها حبس کرده بودند و از ترس مبتلا شدن به آن موازین بهداشتی را رعایت می‌کردند و جز برای انجام کارهای غیرضروری از خانه خارج نمی‌شدند، این روزها کرونا را به باد فراموشی سپرده‌اند آنچنان که گویی نه خانی اومده و نه خانی رفته است!

از چندروز پیش نیز سایتی در فضای مجازی در بین مردم دست به دست می‌شود تا با جمع‌آوری رای اکثریت اکثریت مردم استان خواستار مجدد محدودیت‌ها و اعمال قرنطینه در شهرها شوند.

هرچند که باز شدن بازار و مغازه‌ها و از سرگیری مشاغل با افزایش شیوع کرونا همسو شد و اعمال محدودیت‌ها و اعمال قرنطینه در شهر در ماه‌های اول شیوع سبب کاهش و پیشگیری از شیوع این بیماری شد، اما این نکته را نیز در نظر بگیرید با توجه به نبود درمانی برای این بیماری حالا حالاها باید شاهد حضور این ویروس منحوس در کشور باشیم.

اگر قرار بر حضور همچنان این ویروس در کشور باشد، قرار است تا کی قرنطینه و تعطیلی مشاغل اعمال شود؟ هرچند که اعمال محدودیت و قرنطینه راهی برای پیشگیری از شیوع این ویروس است اما وظیفه اصلی حفظ و حراست از سلامت جان هر انسانی بر عهده خود آن فرد است.

کسانی که با وجود آگاهی از خطرات این ویروس بازهم به هشدارها بی اعتنا هستند قرار است جان چه کسانی را مورد بازیچه قرار دهد؟ بدون شک کسانی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده و به هشدارها بی‌اعتنا هستند خود و خانواده‌هایشان اولین قربانیان این بی احتیاطی خواهند بود.

شناسایی ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

دکتر فرزین رضاعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی از شناسایی ۳۴۱ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک بیمارستان‌های استان افزود: در بیمارستان توحید سنندج ۲۰۹ نفر، بعثت سنندج ۶۸ نفر، کوثر سنندج ۸۵ نفر، امام خمینی سقز ۲۴ نفر، بوعلی مریوان ۲۴ نفر، فجر مریوان ۱۹ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۶ نفر، امام حسین بیجار ۶ نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۱ نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره ۱۰ نفر، صلاح الدین بانه ۲ نفر، و در بیمارستان رازی بانه ۲۲ نفر بستری هستند.

وی تصریح کرد: اکنون ۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۲۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۹ نفر در سقز، ۵۸  نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، در مریوان ۱۴ نفر، ۱۴ نفر در بیجار، ۲۱ نفر در کامیاران، ۸ نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

دکتر رضاعی خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان