//
کدخبر: ۲۶۰۴۶۷ //

شرایط عادی نشده است/همه در برابر سلامتی یکدیگر مسئول هستیم

کارشناس ارشد مشاوره در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: استرس همواره بد نیست و در شرایط حال حاضر کشور و به منظور سلامتی هم‌وطنان و اعضای خانواده یک استرس مثبت می‌تواند مفید باشد.

 شرایط عادی نشده است/همه در برابر سلامتی یکدیگر مسئول هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

شهناز ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و با تاکید بر خانه ماندن همه مردم، اظهار کرد: تنها راه جلوگیری از انتشار این ویروس با توجه به قدرت سرایت بالای آن در خانه ماندن و ساختن محیطی آرام و شاد در منزل است.

این مشاور خانواده به خستگی خانواده‌ها از قرنطینه خانگی اشاره کرد و افزود: شرایط در خانه ماندن طولانی سخت و کسل‌کننده است، اما همچنان خود را در منزل قرنطینه کرده، به دوستان و اقوام خود مجددا به‌صورت کاملا محترمانه عدم پذیرش مهمان را تذکر داده و از مهمانی رفتن اکیدا خودداری شود، چرا که شرایط عادی نشده است و همه در برابر سلامتی یکدیگر مسئول هستیم.

وی در ادامه افزود: رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم بسیار موثر عمل کرده‌اند اما باید واقعیات مثبت نظیر انگیزه بالای کادر بیمارستان‌ها و واقعیات منفی مانند کمبود برخی اقلام و تجهیزات پزشکی گفته شود تا مردم بیشتر احساس خطر کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره فراهم کردن محیط شاد در خانه را تاکید و خاطرنشان کرد: والدین با فرزندان خود بازی‌هایی مانند پانتومیم انجام دهند، مرور خاطرات قدیمی از زبان بزرگترها و دیدن آلبوم عکس، تقسیم کار و دادن مسئولیت به بچه‌ها و برخورد مناسب از دیگر راه‌های جلوگیری از خروج فرزندان در منزل است.

وی با تاکید بر امنیت روانی کودکان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به سلامت روانی کودکان خود توجه کنند، چرا که به خطر افتادن این مسئله می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان