//
کدخبر: ۲۶۰۱۶۲ //

کاهش سه مرحله‌ای محدودیت‌های قرنطینه در روسیه

مقامات روسیه اعلام کردند که محدودیت‌های قرنطینه در این کشور از ۱۲ مه دریک چارچوب سه‌مرحله‌ای کاهش پیدا خواهد کرد.


کاهش سه مرحله‌ای محدودیت‌های قرنطینه در روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات روسیه اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های قرنطینه را که با هدف محدود کردن و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور اعمال شده بود، در سه مرحله‌ کاهش دهند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اظهار کرد که شیب نمودار شیوع کرونا در دو هفته‌ی گذشته تثبیت شده است اما مردم باید حتی در صورت کاهش محدودیت‌ها از ۱۲ مه تمهیدات بهداشتی و اقدامات محافظتی را مد نظر قرار داده و آن‌ها را رعایت کنند.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در روسیه به حدود ۱۶۶ هزار نفر و شمار قربانیان کرونا در این کشور نیز به یک‌هزار و ۵۳۷ تن رسیده است.

اولگا لیوبیموا، وزیر فرهنگ روسیه سومین مقام رسمی و وزیر کابینه روسیه است که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در یک کنفرانس ویدئویی با مقامات دولتی و سران منطقه‌ای حمایت خود از طرح کاهش سه‌مرحله‌ای محدودیت‌ها را اعلام کرد.

وی هم‌چنین گفت که روسیه نباید در این مورد عجله کند زیرا هرگونه عجله و شتاب در کاهش اقدامات پیشگیرانه می‌تواند تأثیری معکوس داشته و باعث بروز پیامدهای نه چندان مناسبی شود.

آنا پوپووا، رئیس سازمان بهداشت و درمان روسیه (راسپوتربنادزور) اعلام کرد: در مرحله‌ی اول به مردم اجازه خروج از خانه‌هایشان به منظور پیاده‌روی و یا ورزش در خیابان‌ها داده می‌شود. سپس در مرحله‌ی دوم، مؤسسات آموزشی و برخی مشاغل خدماتی بازگشایی خواهند شد و در نهایت در مرحله‌ی سوم امکان استفاده از تمام امکانات تفریحی از جمله پارک‌ها، سینماها و اماکن عمومی اصلی وجود خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان