//
کدخبر: ۲۵۵۱۱۶ //

امتیاز «میهمان درسی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از امکان بهره‌مندی دانشجویان این دانشگاه از امتیاز «میهمان درسی» در نزدیک ترین واحد محل سکونت خود خبر داد.

امتیاز «میهمان درسی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران کل معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به ظرفیت‌ها و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور دارد که این ظرفیت بی‌نظیر می‌تواند در شرایط ویژه‌ای که ویروس کرونا کشور را تحت تأثیر قرار داده، به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند مبدع و متولی آن باشد، طرح نوین فاصله‌گذاری هوشمند برای حضور دانشجویان مقطع دکتری در کلاس‌های آموزشی و دانشجویان سایر مقاطع در آزمایشگاه‌ها و کارگاه ها و برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: به این منظور، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امتیاز «میهمان درسی» در نزدیک ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی محل زندگی خود استفاده کنند. هدف از این اقدام، اجرای فاصله گذاری هوشمند و حفظ سلامت دانشجویان و جلوگیری از سفرهای بین شهری آنهاست.

دکتر طهرانچی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی خود، درس اخذ شده در ترم جاری را گذرانده و یا واحدهای آزمایشگاه خود را در واحد میهمان طی کنند. پس از حضور دانشجو در واحدی که به عنوان میهمان درسی در آن حضور دارد، گزارش فعالیت آموزشی به واحد مبدا ارسال می شود. درخصوص برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دفاع از رساله دانشجویان دوره دکتری نیز با حضور معاون آموزشی و مدیر گروه نزدیک ترین واحد دانشگاهی به عنوان ناظر و از طریق ویدئو کنفرانس، دانشجویان می توانند از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی خبر داد و گفت: بنده به وزارت علوم نیز اعلام کردم که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با امضای تفاهم نامه همکاری و تعیین ضوابط، به دانشجویان دولتی و غیرانتفاعی نیز به عنوان میهمان درسی خدمات ارائه کند.

به گفته عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه 99 به صورت مرحله به مرحله و با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا می شود.

دکتر طهرانچی در ابتدای این نشست با تبریک سال نو و فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت: وقتی دین اسلام، دین خاتم شد، دو مقوله باید ظهور و بروز می یافت که یکی از آنها ظهور انسان کامل است. حضرت علی(ع) به عنوان همراه همیشگی و یار پیامبر اسلام(ص) و انسان کامل، در غدیرخم، خداوند چنین مقدر کرده که انسان کامل هم برپا شود، اما جریان نفاق اجازه نداد این حکومت شکل گیرد و مانع حاکم شدن حکومت انسان کامل شد. پس تشکیل این حاکمیت جزئی از خاتمیت رسالت پیامبر اسلام(ص) است و آنچه از ظهور انتظار می کشیم، جزئی از خاتمیت رسالت و نبوت پیامبر اکرم(ص) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه امنیت غذایی، اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان مورد تحقیق قرار گرفته، امنیت غذایی است، چرا که شبکه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی غذا تقریباً قطع شده و در این شرایط تنها کشورهایی که به امنیت غذایی اهمیت می دادند، می توانند از این بحران عبور کنند که الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آنچه مهم است، این است که حرکت دانشگاه نباید متوقف شود و ما همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با جدیت فعالیت‌های آموزشی و اداری خود را به صورت پویا ادامه دهیم.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان