//
کدخبر: ۲۵۵۰۳۳ //

پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی بعد از باز شدن بازار!

اما و اگرهای پرداخت وام یک میلیونی که باید دولت به آن توجه نماید.

پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی بعد از باز شدن بازار!

روح الله زرین_تحلیلگر رسانه در حوزه بین الملل و مسائل سیاسی در این یادداشت کوتاه نوشته است_چند وقتی است دولت اعلام کرده است میخواهد تسهیلات بانکی با بهره چند درصد در اختیار مردم قرار دهد تا از خانه بیرون نیایند.

این اقدام دولت کار مثبت و پسندیده ای است که در حمایت از مردم و مقابله با شیوع ویروس کرونا این وام یک میلیون تومانی را پرداخت می کند اما این اقدام نیاز به کارشناسی و تحلیل اساسی دارد چرا که با باز شدن بازار و ورود مردم به مکانهای عمومی پرداخت این تسهیلات هدر رفت سرمایه ملی است.

۱_این وام در شرایطی پرداخت می شود که خود دولت اعلان کرده است مردم و کسبه بازار می توانند مانند سابق فعالیت های روزانه و اقتصادی خود را آغاز کنند.

۲_این وام یک میلیونی تومانی برای خانواده های چند نفره و مستاجر که چند ماه بدهی معوقه دارند کارایی ندارد.

۳_این تسهیلات در اختیار تمام افراد جامعه و یارانه بگیر قرار می گیرد یعنی افرادی که حقوق ثابت دارند پس این کار مازاد محسوب می شود.

۴_بسیاری بازاریان زیان مالی چند ده میلیون تومانی در نتیجه تعطیلی کسب و کار خود در نتیجه شیوع کرونا متحمل شدند در نتیجه یک میلیون تومان برای آنها در حد شوخی است.

با یک نتیجه گیری کلی می توان به این نتیجه رسید که پرداخت تسهیلات و حمایت از اقشار آسیب پذیر نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی دولت و مدیران اجرایی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان