//
کدخبر: ۲۵۴۹۲۷ //

اجرای ۴ پروژه مرمت بناهای تاریخی در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه مرمت بناهای تاریخی استان خبر داد.

 اجرای 4 پروژه مرمت بناهای تاریخی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

امید قادری در گفت و گو با خبرنگار، بااشاره به شروع تعدادی از پروژه های مرمتی بناهای تاریخی استان با مساعد شدن شرایط جوی، اظهار کرد: در این راستا برای چهار پروژه مرمتی نقش برجسته ثلاث باباجانی، مرمت و ساماندهی پل چهر هرسین، نورپردازی و پاکسازی تاق گرا و مرمت مسجد حاج شهبازخان با پیمانکاران تفاهم نامه انعقاد کردیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها هم خبر داد و افزود: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این چهار پروژه سه میلیارد و 500 میلیون ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در تشریح جزییات مرمت این این بناها هم گفت: پس از کشف مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی در سال گذشته باتوجه به آسیب‌هایی که دیده بود، یک مرحله مرمت اضطراری روی آن انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در این مرحله از مرمت کار استحکام بخشی، جرم گیری و رفع آسیب دیدگی های ناشی از تاثیرات جوی روی کتیبه را انجام خواهیم داد.

قادری در ادامه گفت: پروژه مرمت مسجد حاج شهبازخان از مساجد به جای مانده از دوران قاجار هم شامل بام سازی و رفع نم زدگی بخش‌هایی از این مسجد خواهد بود.

وی اعلام کرد: فاز دوم مرمت تاق گرا که بنای مربوط به دوره ساسانی است هم شامل روشنایی و نورپردازی و پاکسازی محوطه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه در خصوص مرمت پل تاریخی چهر هم گفت: این پل تاریخی در اثر بارش‌های سیل آسای ابتدای سال گذشته دچار آسیب شد و بخش‌هایی از آن توسط اداره کل راهداری و بخش‌هایی نیز توسط میراث فرهنگی استان مرمت می‌شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه مرمت این چهار پروژه سه ماه به طول خواهد انجامید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۹۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان