//
کدخبر: ۲۲۹۸۵۴ //

نخستین اثر صنعتی کرمانشاه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید/موزه برق در کرمانشاه راه اندازی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از ثبت دو اثر صنعتی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

 نخستین اثر صنعتی کرمانشاه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید/موزه برق در کرمانشاه راه اندازی می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه امروز یکشنبه ۱۷ آذر با اعلام این خبر اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری آثار ملی کشور روز گذشته در شهرستان ماهشهر خوزستان برگزار و دو اثر کرمانشاه در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه با جمع آوری دو پرونده در این جلسه حاضر شدند که  بعد از بررسی کارشناسان هر دو پرونده مورد قبول و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه پل میانراهان و کارخانه برق هرسین به عنوان دو اثر استان به ثبت ملی رسیدند، اظهار داشت: کارخانه برق هرسین در دوره پهلوی جهت برق رسانی به هرسین ساخته شد و دستگاههای این کارخانه را شخصی خیر از انگلیس خریداری کرد و با خرید سهام آن توسط مردم این کارخانه راه اندازی شد.

او اضافه کرد: این کارخانه به مساحت 350متر مربع از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است و با توجه به اینکه این اثر اولین میراث صنعتی استان است که در فهرست آثار ملی ثبت است، بعنوان موزه برق راه اندازی خواهد شد.

قادری در خاتمه اظهار داشت: پل میانراهان پلی آجری از دوره صفوی با سه دهانه طاق که دو طاق آن مازه دار و یکی تیزه دار است که در مسیر جاده بیستون به سنقر در کنار بخش میانراهان قرار دارد در سالهای گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده بود و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان