//
کدخبر: ۲۴۳۱۶۱ //

زمان اعلام اسامی معلمان واجد شرایط در طرح مسکن فرهنگیان مشخص شد

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۳۲۵ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، زمان مشخص شدن اسامی معلمان واجد شرایط در این طرح را اعلام کرد.

 زمان اعلام اسامی معلمان واجد شرایط در طرح مسکن فرهنگیان مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

گودرز کریمی‌فر درباره ثبت‌نام مسکن فرهنگیان اظهار‌ کرد: وزارت راه و شهرسازی اسامی افراد واجد شرایط را احتمالاً تا شنبه هفته آینده به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند.

وی افزود: اسامی افراد در سه مرحله پالایش و ویرایش می‌شود؛ نخست فرم «ج» از ادارات کل راه و شهرسازی، ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اداره کل ثبت احوال برای احراز هویت افراد؛البته بیش از 90 درصد پالایش‌ها انجام شده است و به محض اعلام اسامی از سوی وزارت مسکن آن را در سامانه maskan.medu.ir اعلام خواهیم کرد.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: پس از اعلام اسامی مشخص خواهد شد که چه تعداد از فرهنگیان ثبت‌نام کننده، واجد شرایط هستند البته جامعه هدف ما 4 گروه بودند، بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای 20 سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و بازنشستگان فرهنگی که تعداد 170 هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی بیان‌ کرد: اگر ظرفیت خالی ماند جامعه هدف را گسترش می‌دهیم مثلاً نیروهای بدو خدمت را به آن اضافه خواهیم کرد.

کریمی‌فر با اشاره به اینکه 325 هزار نفر برای مسکن فرهنگیان ثبت‌نام کرده بودند که طی سه سال تا مردادماه سال 1401 واحد مسکونی به آنها اعطا می‌‌شود؛ مدت بازپرداخت تسهیلات 12 سال "144 ماه" و نرخ تسهیلات  18 درصد طبق اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی است.

 واحدهای مسکونی برای فرهنگیان در تمام شهرها و مناطق روستایی بر اساس اعلام نیاز آموزش‌وپرورش ساخته می‌شود و نقدینگی و آورده متقاضی باید بین 100 تا 150 میلیون تومان باشد.

با توجه به اینکه قرار است واحدهای مسکونی فرهنگیان در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن احداث شود و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این طرح را بدون احتساب قیمت زمین به‌طور متوسط بین 2 تا 2.5 میلیون تومان در کلان‌شهرها و شهرهای جدید برآورد کرده است به نظر نمی‌رسد این قیمت برای متقاضیان فرهنگی فراتر رود ضمن اینکه هنوز قیمت قطعی که به عوامل متعددی ازجمله متراژ، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی، نیروی کار و… بستگی دارد، نهایی نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان