//
کدخبر: ۲۴۲۹۹۱ //

بیش از ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله اول بیش از ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردیم که پالایش‌ها انجام گرفت و اکنون در مرحله معرفی متقاضیان به پروژه هستیم.

بیش از ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود محمودزاده صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه 870 واحدی طرح اقدام ملی مسکن که در منطقه کرگانه خرم‌آباد انجام گرفت ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گرامی داشت شهدای انقلاب و مقاومت و  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی در کل کشور یک حرکت ویژه‌ای  به‌وجود آمد و ما در مرحله اول بیش از 240 هزار نفر ثبت نام کردیم که پالایش‌ها انجام گرفت و اکنون در مرحله معرفی متقاضیان به پروژه هستیم.

وی افزود: در استان لرستان نیز ما در مرحله نخست حدود 1700 نفر ثبت نام کردیم که از این تعداد بیش از 61 درصد واجد شرایط بودند و اکنون در مراحل ثبت نام و معرفی به پروژه‌ها هستند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در این طرح سهمیه استان لرستان حدود 10 هزار و 700 مسکن است که با کمک استاندار لرستان و مدیران استانی تامین زمین شود تا ما بتوانیم این واحدها را در اختیار شهروندان استان بگذاریم.

وی بیان کرد: این پروژه که امروز کلنگ‌زنی شد یکی از پروژه‌های نادر در سطح کشور است چرا که سال‌ها بحث بازسازی بافت فرسوده را داشتیم  ولی متاسفانه به لحاظ مسائل قانونی و اجرایی که تجربه کمتری در این زمینه بود تقریبا این شرایط فراهم نشد و امروز علاوه بر اینکه در قالب پروژه ملی این اتفاق می‌افتد یکی از اتفاقات بزرگ نیز بازسازی بافت فرسوده کشور در این استان و همزمان است که انجام می‌شود و امیدواریم به عنوان یک پروژه پیشران الگوبرداری شود.

محمودزاده گفت: در مجموع حدود 4 هزار و 800 واحد در شهرهای بزرگ استان که بالای 100 هزار نفر دارند، سه هزار واحد شهری و زیر 100 هزار سه هزار واحد در شهرهای بافت فرسوده احداث می‌شود که اگر شرایط اعم از تامین زمین و تامین خدمات زیر بنایی انجام شود به زودی مرحله دوم ثبت نام در سطح استان خواهیم داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان