//
کدخبر: ۱۹۸۷۱۱ //

توضیحات وزیر راه درباره تغییر موضع مسئولان دولتی نسبت به "مسکن مهر"

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرآیند ساخت مسکن مهر گفت: پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۸، بسته خواهد شد.

 توضیحات وزیر راه درباره تغییر موضع مسئولان دولتی نسبت به "مسکن مهر"
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد اسلامیان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش از این مسئولان دولتی اعلام کرده بودند که پروژه مسکن مهر، پروژه‌ای به دردنخور است و حرف امروز شما به عنوان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد و تکمیل مسکن مهر را یک وظیفه قانونی می‌دانید و بر آن تاکید دارید، دلیل این چرخش در اظهارنظر مسئولان دولتی چیست، گفت:  اظهارنظر و بحث کارشناسی راجع به هر پروژه‌ای یک اتفاق طبیعی است و مانند مراجعه بیمار به دو طبیب است که شاید یک پزشک یک نظر و پزشک دیگر نظر دیگری داشته باشد.

وی افزود: در دوره نظرات مختلفی درخصوص مسکن مهر شده است و هر کسی می‌تواند در این زمینه اظهارنظر خود را بیان کند و در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات موثری برای احداث مسکن مهر انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 500 هزار مسکن مهر قرار بوده ساخته و به مردم واگذار شود که از این تعداد 870 هزار مورد در دولت دهم احداث و واگذار شده است و یک میلیون و 100 هزار مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و به افراد واگذار شده است. در واقع حدود یک میلیون و 900 هزار مسکن ساخته و تحویل خانواده‌ها شده است و فقط 500 هزار واحد مسکن هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

اسلامیان ادامه داد: از زمان حضور بنده در وزارت راه و شهرسازی دستور دادم که تکلیف 500 هزار واحد مسکونی باقی مانده مشخص شود و هر اظهارنظری در این زمینه ارائه شده است صرفا اظهارنظر شخصی بوده و کار تکمیل پروژه‌ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما به این روند شتاب داده‌ایم و امیدواریم واحدهای باقیمانده در ارتباط با مسکن مهر تا پایان سال جاری تکمیل و به مردم واگذار شود. این واحدها جدای از واحدهای مسکونی دارای مشکل حقوقی هستند که هنوز تکلیف آنها مشخص نیست.

اسلامیان همچنین در ارتباط با ادامه ساخت مسکن مهر پس از 2 هزار و 500 واحد مسکونی گفت: قرار نیست مسکن مهری با این مشخصات ساخته شود بلکه برنامه ما تولید 400 هزار واحد مسکونی است که این واحدها تا پایان دولت دوازدهم ساخته و واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از 400 هزار واحد اشاره شده در چند ماه گذشته فرآیند ساخت 170 هزار واحد آغاز و به صورت روزانه پروژه‌های جدید شروع خواهد شد. چرخه عرضه و تولید مسکن متعاقب الگوی مصرف ویژه اقشار ضعیف و متوسط شتاب داده خواهد شد تا عرضه و تقاضای مسکن تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین زمینه تمهیداتی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به عرضه زمین اشاره کرد که قرار است زمین به سهولت در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان