//
کدخبر: ۲۲۶۲۹۱ //

نفوذ توده هوای سرد به کشور/بارش برف در پایتخت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور از بارش برف در برخی استان‌ها از جمله تهران طی دو روز آینده (۲۵ و ۲۶ آبان ماه) خبر داد.

نفوذ توده هوای سرد به کشور/بارش برف در پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیاییان  اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۴ آبان‌ ماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه دارد و در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های واقع در البرز مرکزی بارش باران، برف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که شدت بارش امروز در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان است، تصریح کرد: فردا (۲۵ آبان‌ ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش به صورت برف و باران ادامه دارد و در برخی مناطق استان‌های اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با استقرار سامانه بارشی در مناطق جنوبی‌تر کشور در برخی مناطق غرب و بخش‌هایی از مرکز بارش باران و برف همراه با وزش باد و در استان‌های فارس، خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز یکشنبه (۲۶ آبان‌ ماه) در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مناطق مرکزی کشور بارش باران، برف، وزش باد و در جنوب غرب و جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش روز یکشنبه (۲۶ آبان‌ ماه) در گیلان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و خوزستان است، اظهار کرد: طی روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ ماه) علاوه بر این مناطق، بارش بخش‌های گسترده‌تری از غرب و مرکز کشور را فرا می‌گیرد و به شمال غرب کشور نیز کشیده می‌شود.

وی افزود: شدت بارش روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ ماه) در گیلان، کهگیلویه‌ و بویر احمد، شمال و غرب فارس، بوشهر، جنوب شرقی خوزستان، غرب و مرکز خلیج فارس است همچنین طی روز سه‌شنبه (۲۸ آبان‌ ماه) بارش در نوار غربی کشور به تدریج پایان می‌یابد و مجددا در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه سواحل غربی دریای خزر از امروز تا دوشنبه (۲۴‌ تا ۲۷ آبان‌ ماه) و غرب و مرکز خلیج فارس از یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۶ تا ۲۸ آبان‌ماه) مواج است، اظهار کرد: فردا (۲۵ آبان ماه) با نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در نیمه شمالی کشور پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی فردا و پس‌فردا (۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه) گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق با بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای پنج درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف همراه با وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۲۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان