//
کدخبر: ۲۱۶۶۳۷ //

بازدید فنی آتش نشانان از ۲ هزار مدرسه پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران به بازدید از مدارس به واسطه آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار مدرسه توسط آتش نشانان بازدید فنی شد.

بازدید فنی آتش نشانان از 2 هزار مدرسه پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در صد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در سازمان آتش نشانی در سه بخش متمرکز شده‌ایم.

وی افزود بخش اول سرمایه‌های انسانی است که این گروه اولین های حضور در هر حادثه هستند و پایش سلامت آتش‌شانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

داوری گفت: در سال گذشته آموزش‌های ضمن خدمت خاصی برای آتش‌نشانان برگزار کردیم که اتفاقا در برگزاری این دوره‌ها از مدرسان خارجی هم دعوت کردیم.

وی به کمبود نیرو در آتش نشانی اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای شهر می‌خواهیم تا مجوز جذب نیرو را به آتش نشانی بدهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران به ایجاد رشته دانشگاهی آتش‌نشانی در دانشگاه خواجه نصیر ابدیت اشاره کرد و گفت: اطفای حریق و همچنین مدیریت حوادث امری علمی است که ایجاد این رشته تأثیر بسزایی در آینده آتش‌نشانی خواهد داشت.

وی به خرید دو هزار دست لباس ایمنی برای آتش‌نشانان خبر داد و گفت: در کنار این امر به خرید وسایل تنفسی خاصی اقدام کرده‌ایم که اگر آتش‌نشانی در حین عملیات برای مدتی بی حرکت باشد آلارم و هشدار می‌دهد.

داوری گفت: در چهار استان سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در سیل ابتدای امسال نقش آفرینی کرد و این نتیجه خرید یک سری تجهیزات ویژه بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران به بازدید از مدارس به واسطه آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار مدرسه را بازدید فنی کردیم.

وی به اجرای طرح حامی ایمنی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح دانش آموزان خودشان به سفیران ایمنی در خانواده‌ها تبدیل می‌شوند.

داوری تصریح کرد: سند راهبردی در سازمان آتش‌نشانی تدوین شده است که تا سال ۱۴۰۰ این سازمان به سازمانی چابک‌تر و موفق‌تر تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران به فعالیت کارگروه تخصصی آتش نشانی در مترو اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم اولا سطح ایمنی ایستگاه‌ها بالا برود و سپس با همکاری نزدیک با مترو بتوانیم در حوادث بزرگی که خدای نکرده رخ می‌دهد تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان