//
کدخبر: ۲۰۲۷۷۱ //

ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌داری اربعین حسینی آغاز شد

ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌داری اربعین آغاز شد؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه اربعین ویژه‌ای در پیش داریم از مردم، خیران و هیت‌های مذهبی دعوت کرد تا با همت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از موکب‌های ایرانی حمایت مالی و پشتیبانی کنند.

 ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌داری اربعین حسینی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن پلارک در نخستین جلسه هم‌اندیشی روسای کمیته‌های مشارکت مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی امسال اظهار کرد: با توجه به رایگان شدن روادید اربعین، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران ایرانی از 3میلیون نفر فراتر رود.

وی به شرایط خاص آب و هوایی در مبادی مرزی و عراق طی ایام اربعین پیش‌رو اشاره کرد و افزود: لازم است تا موکب‌های ایرانی برای این شرایط ویژه‌، تدابیر لازم را اندیشیده و امکانات مناسب را جهت رفاه و تغذیه زائران فراهم سازند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به تجربه‌سال‌های گذشته تصریح کرد: اگرچه مقطع زمانی 15 تا 25 صفر محدوده زمانی زیارت اربعین است اما پیش‌بینی می‌شود زائران ایرانی از چند روز قبل و بعد از این ایام در عراق و مبادی مرزی حضور داشته باشند.

پلارک گفت: با توجه به اینکه تقریبا تمامی موکب‌های عراقی از عصر اربعین جمع‌آوری می‌شوند، باید تعدادی از موکب‌های ایرانی تا چند روز پس از اربعین در اعتاب مقدسه و مبادی مرزی همچنان فعال باشند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با اشاره به تأکید مراجع عظام بویژه رهبر معظم انقلاب بر مردمی ماندن مراسم اربعین گفت: میزبانان اصلی مراسم اربعین، دولت و مردم عزیز عراق هستند و حضور موکب‌های ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران سیدالشهدا(ع) است.

پلارک با بیان اینکه حفظ چارچوب مردمی اربعین و جلوگیری از حکومتی شدن آن خط قرمز ما است، اظهار کرد: وظیفه ستاد بازسازی عتبات در این زمینه، ساماندهی امور، انجام هماهنگی‌های لازم با دولت عراق و تسهیل شرایط برای موکب‌ها و خیران با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی افزود: هموطنانی که تمایل دارند در این فیض مشارکت کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با شماره‌گیری کد ستاره 233 مربع اهداء کنند.

وی با اشاره با راه‌اندازی سامانه ویژه ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌داری گفت: با توجه به شرایط ویژه پیش رو، از هموطنان عزیز و هیئت‌های مذهبی که توان اجرایی مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین را دارند، درخواست می‌کنیم تا هرچه زودتر به سامانه www.mokeb.org مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش، ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارش‌گیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها و...ازجمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان