//
کدخبر: ۲۰۲۷۴۵ //

آخرین خبرها از افزایش حقوق کارگران

عضو کارگری شورای عالی کار درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق کارگران و بهبود معیشت آن‌ها توضیحاتی داد.

 آخرین خبرها از افزایش حقوق کارگران
به گزارش فرتاک نیوز،

علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار، در رابطه با زمان برگزاری جلسات شورای عالی کار گفت: مطابق قانون شورای عالی کار و ماده ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار، جلسات شورای عالی کار باید هر ماه یک بار برگزار شود، متاسفانه مدتی‌ است این جلسات برگزار نشده است.

اخبار اجتماعی _ وی افزود: براساس آیین نامه شورای عالی کار اگر سه نفر از اعضای شورا درخواست تشکیل جلسه را داشته باشند باید جلسات فوق العاده کمتر از یک ماه تشکیل شود، اما نه تنها جلسات فوق العاده که گروه کارگری درخواست کرده، تشکیل نشده بلکه جلسات عادی هم تشکیل نشده است.

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: دلیل اینکه چرا این جلسات تشکیل نمی‌شود و یا اینکه چه زمانی برگزار می‌شود، سوالاتی است که وزیر کار که ریاست شورای عالی کار را برعهده دارد و دبیر شورا باید پاسخ دهند.

خدایی در پاسخ به این سوال که کدام گروه از برگزاری جلسات جلوگیری می‌کند، گفت: گروه کارفرمایی نمی‌تواند از برگزاری جلسات جلوگیری کند و دعوت جلسات از سوی دولت انجام می‌شود و کوتاهی از دولت بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که قدرت خرید کارگران به شدت کاهش پیدا کرده است، آیا راهکار‌هایی برای افزایش قدرت خرید کارگران دارید، بیان کرد: موضوع درخواست ما برای برگزاری جلسه شورای عالی کار موضوع معیشت کارگران است و عنوان درخواستی ما برای برگزاری جلسه " بررسی راهکار‌هایی برای افزایش قدرت خرید کارگران از طریق راهکار‌هایی غیر از افزایش مستقیم دستمزد است" و برای این موضوع برنامه و ایده‌هایی هم داریم که اگر گروه کارفرمایی و دولت با برگزاری جلسات موافقت کنند، آن‌ها را مطرح خواهیم کرد.

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: قطعا هر تصمیمی که برای بهبود معیشت کارگران گرفته شود بار مالی برای دولت و گروه کارفرمایی خواهد داشت و ممکن است از سوی این دو گروه مقاومت و پافشاری وجود داشته باشد، اما جلسات شورای عالی کار یک جلسه سه جانبه مذاکره است و تمام مصوبات در قالب مذاکره و چانه زنی به تصویب می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان