//
کدخبر: ۱۷۰۰۵۵ //

میزان افزایش حقوق کارگران به جلسه آتی شورای عالی کار موکول شد

نماینده کارفرمایی در شورای عالی کار گفت: در نخستین جلسه شورا با موضوع تعیین افزایش حقوق و دستمزد سال 98 کارگران، میزان این افزایش اعلام نشد و مقرر شد تا پیشنهادات در این زمینه در جلسه آینده مطرح شود.

میزان افزایش حقوق کارگران به جلسه آتی شورای عالی کار موکول شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اصغر آهنی ها اظهار داشت: در جلسه امشب (یکشنبه) شورای عالی کار صحبتی از میزان افزایش حقوق کارگران به میان نیامد و مقرر شد تا نمایندگان کارگری و کارفرمایی پس از رایزنی درباره میزان افزایش حقوق سال 98 کارگران در جلسه آینده پیشنهادهای خود را اعلام کنند.
وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در جلسه امشب شورای عالی کار به آن اشاره شد، این بود که اگر حقوق سال آینده کارگران بیش از حداقل افزایش پیدا کند، باید در سایر ردیف‌های حقوقی و مزایای کارگران به نوعی این موضوع لحاظ شود تا کارفرمایان بتوانند از عهده تامین مالی و منابع برای پرداخت حقوق کارگران بربیایند.
پیش از این علی خدایی نماینده کارگری در شورای عالی کار با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران گفته بود که بین هزینه و دستمزد کارگران یک میلیون و هشتاد و نه هزار تومان اختلاف وجود دارد که این رقم باید برای کارگران تامین شود تا بتوانند از عهده هزینه‌های خانوار بر بیایند.
بر اساس این گزارش آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز پیش از این در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا تاکید کرده بود که دولت باید با پرداخت یارانه غیرنقدی به بخش‌های آموزشی، فرهنگی و رفاهی کارگران به کمک کارفرمایان آمده تا آنها بتوانند از عهده هزینه‌های اداره واحدهای تولیدی بر بیایند زیرا کارفرمایان توان مالی کافی برای پرداخت تمامی هزینه های افزایش حقوق و دستمزد کارگران را ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۰۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان