//
کدخبر: ۲۰۱۰۵۳ //

مستمری مددجویان تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است

قبادی دانا با بیان اینکه مستمری مددجویان تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: در تیرماه سال ۹۷، یک میلیون و ۵۰ نفر از سازمان بهزیستی یارانه دریافت می‌کردند که این عدد به مرور افزایش پیدا کرد و دو برابر شد.

 مستمری مددجویان تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم آغاز به کار مجتمع توانبخشی و مراقبتی سالمندان ستارگان درخشان اظهار کرد: ۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۷۱۹ هزار نفر آن‌ها سالمند هستند.

  وی افزود: سیاست سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت در کشور این است سالمندان یک زندگی سالم و درون خانواده داشته باشند و مراکز شبانه روزی برای افرادی است که دارای شرایط خاص باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سالمندان ستون‌های خانواده هستند، تصریح کرد: مراکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه سازمان بهزیستی برای افزایش خدمات به سالمندان احداث شده است و باید شرایط معابر و ساختمان‌ها و اماکن زیارتی و سیاحتی را به گونه‌ای مناسب سازی کنیم که سالمندان بتوانند به راحتی زندگی کنند و حتی مدلد باشند.

قبادی دانا با بیان اینکه ۱۵ هزار مهد کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از آسیب‌های اجتماعی که امروز درگیر آن هستیم در آینده پیشگیری کنیم باید آموزش‌های را در مهدکودک‌ها متمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه مستمری مددجویان تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: در تیرماه سال ۹۷، یک میلیون و ۵۰ نفر از سازمان بهزیستی یارانه دریافت می‌کردند که این عدد به مرور افزایش پیدا کرد و دو برابر شد.

قبادی دانا بیان کرد: سال گذشته بودجه سازمان بهزیستی هزار و ۷۰۰ میلیارد تومات بود که امسال به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی پیش بینی می‌کردیم که ۲۰۰ هزار خانواده را از تحت پوشش بهزیستی خارج کنیم، اما با مساعدت مجلس ۱۷۸ هزار خانواده جدید بر مبنای یک فرزند معلول براساس بعد خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق بررسی‌های انجام شد مشخص شد که ۲۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت نمی‌کردند؛ نه اینکه دولت یارانه به این افراد پرداخت نمی‌کرد بلکه آن‌ها به دلایلی موفق به ثبت نام نشده بودند که با تدابیر انجام شده از ماه آینده یارانه این افراد به حسابشان واریز می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه ۲۲ هزار پرسنل در سازمان بهزیستی کار می‌کنند، بیان کرد: حقوق پرسنل سازمان بهزیستی در کشور رتبه دوم از آخر را دارد.

وی گفت: در سیل اخیر با زحمات شبانه روزی پرسنل سازمان بهزیستی حتی یک سالمند، معلول و حتی معتاد در حال درمان، آب را ندید و متوجه وقوع سیل نشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: شعار سازمان بهزیستی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بهزیستی در گام دوم در شفافیت و ارتقای سلامت اجتماعی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان