//
کدخبر: ۱۸۲۳۰۶ //

چگونگی پوشش درمانی مددجویان کمیته امداد در سازمان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در شرایط فعلی و پس از انعقاد تفاهم نامه، سازمان بیمه سلامت به عنوان یک نهاد بیمه‌گر به مددجویان کمیته امداد خدمات مناسب ارایه می‌دهد.

چگونگی پوشش درمانی مددجویان کمیته امداد در سازمان بیمه سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر حاج قاسمعلی درباره نحوه درمان مددجویان کمیته امداد گفت: درمان مددجویان کمیته امداد امام (ره) تا انتهای سال ۹۷ توسط همین نهاد انجام می‌شد؛ یعنی با توجه به ردیف اعتباری که دولت دراختیار کمیته امداد قرار می‌داد، پوشش بیمه‌ای مددجویان به تعداد یک میلیون نفر ساکن شهرها توسط همین نهاد درقالب نظام ارجاع و پزشک خانواده صورت می‌گرفت.

وی افزود: از سال‌های شکل گیری سازمان بیمه سلامت زمزمه‌هایی به وجود آمد مبنی بر اینکه کمیته امداد هم باید مانند برخی دستگاه‌ها پیگیری روند درمان مددجویان خود را به بیمه سلامت واگذار کند، اما این مسئله تا اواخر سال گذشته محقق نشد؛ بنابراین در ماه‌های پایانی سال ۹۷ با برگزاری جلساتی مسئله واگذاری درمان مددجویان کمیته امداد در دستورکار قرار گرفت، لذا این مسئله منجر به ایجاد تفاهم نامه میان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و رییس کمیته امداد امام (ره) شد.

حاج قاسمعلی تاکید کرد: در شرایط فعلی و پس از انعقاد تفاهم نامه، سازمان بیمه سلامت به عنوان یک نهاد بیمه‌گر به مددجویان کمیته امداد خدمات ارایه می‌دهد. بنابراین کمیته امداد برای حدود یک میلیون نفر پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته که قرار است بیمه سلامت به همین افراد خدمات ارایه دهد، البته این افراد در شهرها ساکن بوده و برای بیمه شدگان روستایی از گذشته خدمات توسط بیمه سلامت ارایه می‌شود.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: برای حدود ۲۵۰ هزار تن از مددجویان کمیته امداد همپوشانی بیمه‌ای وجود دارد. خوشبختانه این افراد شناسایی شده و قرار است پوشش بیمه‌ای آنها در قالب سایر اقشار با حفظ نظام قبلی آنها یعنی نظام ارجاع و پزشک خانواده در نظر گرفته شود، لذا هزینه‌ها با معرفی مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت توسط این سازمان بیمه‌گر انجام می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی گفت: به طورحتم اگر فردی از پوشش کمیته امداد خارج شود، این نهاد می‌تواند فرد جدیدی را برای دریافت خدمات بیمه‌ای به بیمه سلامت معرفی کند، زیرا ردیف اعتباری کمیته امداد در این خصوص ثابت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان