//
کدخبر: ۱۷۶۱۸۵ //

ذخیره خونی ۶ برابر مصرف روزانه

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با استقبال مردم در ایام نوروز جهت اهدای خون گفت: متوسط ذخیره خونی در کشور 6 برابر مصرف روزانه است.

ذخیره خونی 6 برابر مصرف روزانه
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در ارتباط با ذخیره خونی در کشور و میزان اهدای خون در نوروز اظهار داشت: متوسط ذخیره خون در کشور در حال حاضر 6 برابر مصرف روزانه در سراسر ایران است.

وی افزود:‌خوشبختانه وضعیت ذخایر خونی خوب و مطلوب است و پیش‌بینی لازم برای حوادث احتمالی و نیاز بیمارستانی انجام گرفته است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: قبل از شروع سال جدید فراخوان ودعوت جهت اهدای خون با توجه به نزدیک شدن به نوروز و احتمال حوادث جاده‌ای صورت گرفت و خوشبختانه با استقبال خوب مردم در این زمینه مواجه بودیم.

وی ادامه داد:‌تمام مراکز اهدای خون در سراسر کشور به جز یک و 13 فروردین باز و آماده پذیرایی از اهدا کنندگان خون است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز اهدای خون در سطح شهر تهران گفت: در مرکز اهدای خون وصال همه تخت‌ها با ظرفیت کامل اشغال بوده و اهداکنندگان استقبال خوبی برای اهدا داشتند.

وی بیان داشت: به طور مثال روز گذشته علیرغم بارندگی در تهران 700 مورد مراجعه جهت اهدای خون داشتیم که 60 مورد آن مربوط به پلاسما و پلاکت بود.

پور‌فتح‌الله گفت: با توجه به وقوع سیل و حوادث جوی در کشور نیز ذخیره خونی در استان‌های معین پیش‌بینی شده و با استقبال مردم در حال حاضر با کمبود مواجه نیستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان