//
کدخبر: ۱۷۵۱۱۶ //

استاندار کردستان: کردستان به قطب گردشگری نوروز تبدیل شود

استاندار کردستان گفت: تبدیل کردستان به مقصد گردشگران در ایام نوروز از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن‌های نوروزی در سطح استان است.

استاندار کردستان: کردستان به قطب گردشگری نوروز تبدیل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشن بزرگ ویژه نوروز ۹۸ سنندج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی جشن نوروز در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان کردستان برگزار می‌کنیم و شاهد مشارکت بسیار بالای مردم در این جشن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جشن نوروز یکی از آیین‌ها و جشن‌های کهن ایران‌زمین است و هدف از برگزاری این مراسمات به این شیوه زنده‌نگهداشتن این آیین و سنت دیرین است.

استاندار کردستان با بیان اینکه استقبال مردم و برگزاری مراسم در عین امنیت ما را مصمم به استمرار برگزاری این مراسم در سال‌های آینده می‌کند، افزود: برگزاری این مراسم در کنار ایجاد بستر برای شادی و نشاط دسته‌جمعی مردم زمینه تبدیل‌شدن کردستان به پایگاه و پایتخت نوروز کشور را فراهم خواهد کرد.

به گفته مرادنیا، احترام به آیین و رسوم مردم، ارتباط برقرارکردن بین فرهنگ مردم و سایر فرهنگ‌ها و تبدیل کردستان به مقصد گردشگران در ایام نوروز از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن در شهرها و روستاهای استان است.

وی گفت: برگزاری جشن نوروز سنندج با حضور هزاران نفر و به دور از تنش، نشان از امنیت بالا در کردستان است که شاید در هیچ نقطه از کشور نمی‌توان اینگونه مراسمی را بدون مشکل برگزار کرد.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از مردم فرهنگی سنندج به خاطر نظم و انضباط در این مراسم، گفت: این مشارکت گسترده نشان از فرهنگ غنی و اصالت مردم کردستان دار  که باید همواره پاس نگهداشته شود.

مرادنیا از برگزاری جشن‌های نوروز در تمام شهرهای استان خبر داد و افزود: به تمام فرمانداران و بخشداران توصیه شده که بستر برگزاری مراسم‌های نوروز را فراهم سازند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان