//
کدخبر: ۱۷۵۶۹۹ //

پرداخت هزار وام ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان سیل‌زده استان گلستان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از توزیع روزانه ۳ هزار بسته غذایی بین سیل‌زدگان استان گلستان، اختصاص یک هزار وام ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان سیل‌زده و اهدای ۱۰ هزار جفت کفش رایگان بین سیل‌زدگان خبر داد.

 پرداخت هزار وام ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان سیل‌زده استان گلستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 جمشید تقی‌زاده در سفر به مناطق سیل‌زده استان گلستان درباره اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: در پی دستور دکتر محمد شریعتمداری؛ وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی مبنی بر بسیج تمام امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی به سیل‌زدگان، صندوق بازنشستگی کشوری پس از این ابلاغ، بلافاصله با هماهنگی بین هلدینگها و شرکتهای زیر مجموعه، برنامه‌ریزی برای امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده استان گلستان را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: خوشبختانه تجارب این صندوق در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه باعث شد تا بتوانیم با اقدامات اورژانسی درباره تأمین وعده‌های غذایی هموطنان سیل‌زده استان گلستان عملیات کمک‌رسانی را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با اشاره بر بسیج امکانات معاونتها، شرکتها، صندوقهای زیر مجموعه و سازمانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: متأسفانه جاری شدن سیلاب و آبگرفتی در منطقه گلستان شرایط زندگی را برای هموطنان عزیز این منطقه با بحران مواجه کرده که صدور فرمان مقام معظم رهبری و حضور به موقع مسئولان دولت، همکاری و واکنش سریع نیروهای سپاه و ارتش برای مهار و کنترل حادثه سیلاب باعث شد تا میزان خسارت ناشی از سیل کاهش یابد و هموطنانی که بر اثر سیل دچار آسیب شده بودند در مراکز و مکانهای تعیین شده به طور موقت اسکان داده شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل‌آمده درباره تأمین نیازهای اولیه به ویژه مواد غذایی، مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و دو شرکت وابسته به آن (شیرپگاه و ایرانگردی و جهانگردی) صبحانه و غذای سیل‌زدگان را به تعداد روزانه 3 هزار بسته غذایی تأمین کردند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری نیز با شناسایی بازنشستگان مشترک این صندوق که بر اثر حادثه سیل دچار خسارت شده‌اند به میزان 5 میلیون تومان وام ضروری با کارمزد کم پرداخت خواهد کرد.

تقی‌زاده ادامه داد: اختصاص مکانهای ورزشی و فرهنگی برای اسکان سیل‌زدگان در خانه امید گلستان و اهدای 10 هزار جفت کفش توسط شرکت کفش ملی نیز از سوی این صندوق در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به برآورد اولیه پیش‌بینی می‌شود بیش از  یک هزار بازنشسته مشمول پرداخت این تسهیلات شوند البته در صورتی که این آمار افزایش یابد به همان میزان تسهیلات به این عزیزان اختصاص داده خواهد شد.

وی متذکر شد: همکارانم شبانه‌روز در حال امداد‌رسانی هستند و برخی از آنها بلافاصله پس از وقوع حادثه سیل خود را به منطقه رساندند تا مردم عزیز گلستان در شرایط بحرانی تنها نمانند.

تقی‌زاده با اشاره به بسیج تمام توان صندوق بازنشستگی کشوری برای امدادرسانی سریع به مردم مناطق سیل‌زده گفت: همکارانم در شرکتهای شیر پگاه و ایرانگردی و جهانگردی در دو روز گذشته؛ شبانه‌روز برای کمک به هموطنان سیل ‌زده گلستان در منطقه حضور دارند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: مردم شریف ایران بارها ثابت کرده‌اند که در زمان بحران و بروز حوادث و بلایای طبیعی بی‌تفاوت نبوده و با تمام توان خویش به یاری هموطنان خواهند شتافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان