//
کدخبر: ۱۷۳۱۲۰ //

سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی جدیدی اواخر همین هفته (پنجشنبه) وارد کشور می‌شود که ابتدا شمال غرب، غرب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار داده و به مرور بر نقاط دیگر کشور تاثیر می‌گذارد.

 سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه  گفت: از اواخر وقت پنجشنبه انتظار داریم این سامانه بخش‌هایی از دامنه های جنوبی البرز و همچنین مرکز کشور را در بر بگیرد.

«فریبا رفیعی» افزود: روز جمعه فعالیت این سامانه بیشتر به نیمه شمالی و جنوب غرب کشور متمایل می‌شود، روز شنبه نیز در شرق و شمال شرق ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت و اواخر وقت شنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی اظهارداشت: امروز (20 اسفند) در استان‌های شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پوشش ابر خواهیم داشت و فردا در سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های هرمزگان و فارس بارش‌های پراکنده گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها به شکل برف خواهد بود، گفت: فردا بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.

وی ادامه داد: از امروز تا آخر هفته روند افزایش نسبی دما را برای نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم داشت.

** آخر هفته بارانی در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز آسمانی صاف در بعدازظهر گاهی وزش باد دارد، بیشینه دمای امروز پایتخت 15 درجه بالای صفر و کمینه دمای امروز صبح 5 درجه بود؛ جمعه نیز تهران بارانی می‌شود.

رفیعی گفت: شهرکرد و کرمان با دمای منفی 5، همدان منفی 4، بجنورد منفی2، زنجان، یاسوج و اراک منفی 1 درجه سردترین مراکز استانی و دیزین با دمای منفی 10، کوهرنگ منفی 9 و لاله‌زار کرمان منفی 8 سردترین مناطق کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: همچنین اهواز با دمای 26درجه بالای صفر، بندرعباس 25 و بوشهر 21 درجه گرمترین مراکز استان و راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین نقطه کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان