//
کدخبر: ۱۷۱۳۷۲ //

آمادگی شهرداری تهران برای اسکان موقت مسافران نوروزی در ۷ بوستان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی ۷ بوستان در مبادی ورودی پایتخت برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

 آمادگی شهرداری تهران برای اسکان موقت مسافران نوروزی در ۷ بوستان
به گزارش فرتاک نیوز،

مجتبی یزدانی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های استقبال از نوروز 98 اظهار کرد: این برنامه‌ها از 15 اسفند به مدت یک ماه و تا تاریخ 15 فروردین ادامه خواهد داشت. بر همین اساس ما در دو محور برنامه‌های خود را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های استقبال از نوروز و همچنین طرح نگهداشت اشاره کرد.

یزدانی ادامه داد: کارهای ویژه‌ای در ایام نوروز در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و اقدامات ویژه ما 74 برنامه و 19 طرح نگهداشت خواهد بود. در محور اول (استقبال از نوروز) 18 اقدام ویژه در 22 منطقه تهران انجام خواهد گرفت ضمن اینکه طرح توسعه کمربندی سبز در دامنه البرز با 1250 هکتار در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود که در این بخش نامهنگاری با دفتر رئیس جمهور صورت گرفته تا این برنامه با حضور روحانی انجام شود.

وی گفت: طرح ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر نیز که در هفته‌های گذشته و با حضور شهردار تهران آغاز شد تا 17 فروردین ادامه خواهد داشت و در این طرح 1100 اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر غرس خواهد شد.

یزدانی ادامه داد: اجرای 500 طرح ویژه در 22 منطقه تهران و در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر از دیگر مواردی است که در روزهای آینده اجرا خواهد شد ضمن اینکه با اقدامات انجام شده سرانه فضای سبز در تهران نیز افزایش خواهد یافت.در روزهای آینده 17 هزار هکتار فضای سبز در پایتخت به بهره‌برداری خواهد رسید علاوه بر اینکه کارناوال گل به مناسبت ایام نوروز و از 29 اسفندماه تا پایان تعطیلات در پایتخت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: توزیع و اجرای طرح فراگیر کاشت نهال در هفته منابع طبیعی، غرص 200 هزار نهال در منازل شهروندان تا 25 اسفند از دیگر مواردی است که توسط این معاونت انجام می‌شود.

یزدانی درباره اسکان موقت مسافران نوروزی نیز گفت: در این زمینه با همکاری شهرداران مناطق، 7 بوستان منتخب برای این موضوع در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در روز طبیعت نیز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی به برپایی غرفه‌های میوه و تره‌بار در 15 بوستان بزرگ اشاره کرد و گفت: تا پایان سال نیز 5 میدان تره‌بار در پایتخت راه‌اندازی می‌شود. همزمان با هفته منابع طبیعی 7 ویژه برنامه نیز با همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در شهر تهران اجرا خواهد شد.

به گفته یزدانی اجرای جشنواره گل لاله، برگزاری مراسم نماز روز طبیعت در 120 بوستان، آماده‌سازی المان‌ها و روشنایی بوستان‌ها، برگزاری جشنواره‌های تخم مرغ‌های رنگی، جشنواره شمعدانی، برگزاری جشنواره عکاسی بهارستان، نوروزگاه در محور خیابان ولیعصر از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

وی به محور دوم، طرح نگهداشت نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با پنجشنبه آخر سال نیز برنامه‌های متعددی، مهمانی لاله‌ها و برنامه سال تحویل در نظر گرفته شده است. مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر تهران برای شهروندان تهرانی و همچنین معلولان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در دست پیگیری است.

یزدانی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین حوزه‌های اجتماعی، خدمات شهری، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: با برگزاری چنین جلساتی پیش‌بینی می‌شود که ما امسال برنامه‌های متنوعی را پیش از سال جدید و در ایام نوروز بدون مشکل ترافیک داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان