//
کدخبر: ۵۹۹۳۱ //
معاون خدمات شهری شهرداری تهران:

کمک‌های شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تا ساعت ۱۷ امروز به منطقه می‌رسد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارسال اقلام مورد نیاز شهرهای زلزله زده کشور شامل پتو، آب، تجهیزات آواربرداری و آمبولانس گفت: این اقلام تا ساعت ۱۷ امروز به مناطق زلزله زده می‌رسند.

کمک‌های شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تا ساعت ۱۷ امروز به منطقه می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارسال اقلام مورد نیاز شهرهای زلزله زده کشور شامل پتو، آب، تجهیزات آواربرداری و آمبولانس گفت: این اقلام تا ساعت ۱۷ امروز به مناطق زلزله زده می‌رسند.

 

به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی در جمع خبرنگاران در ستاد مدیریت بحران در تشریح کمک‌های شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده گفت: پس از دستور شهردار تهران در ستاد بحران شهرداری تهران مستقر شدیم و هماهنگی‌های لازم برای کمک به مناطق زلزله زده کشور انجام شد.شهردار تهران با استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و شهردار پل ذهاب تماس تلفنی برقرار کرد و وسایل مورد نیاز مناطق زلزله زده از مسوولان این استان پرس‌وجو کرد و نهایتا وسایل مورد نیازی همچون پتو، آب معدنی، آمبولانس و... برای این مناطق ارسال شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: دو تریلی آب معدنی شامل بطری‌های نیم لیتری و یک و نیم لیتری، ۳ کانتینر موادغذایی آماده که از شرکت شهروند تامین شده بود، ۴۰ هزار پتو در قالب ۲۰ تریلی، ۴ بیل مکانیکی، ۵۰۰ چادر در قالب ۱۰ کامیون، ۱۰ آمبولانس بهشت زهرا (س) و ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی ارسال شده اند که سرویس‌های بهداشتی در حال نصب از مرز خسروی به سر پل ذهاب هستند.

 

یزدانی ادامه داد: تیم مدیریتی از ستاد بحران، نفر دوم آتش‌نشانی، یک نفر از سازمان مدیریت پسماند، یک کامیون دارو، ۴ آمبولانس شرکت شهر سالم به سمت مناطق زلزله زده ارسال شده‌اند که به غیر از چادرها بقیه موارد ارسالی ساعت ۱۷ امروز به منطقه می‌رسند. معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در منطقه سر پل ذهاب حضور پیدا کرده است و امکانات ارسالی شهرداری تهران با تدابیر وی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح تیم‌های آتش‌نشانی که به منطقه اعزام شدند گفت: تیم آتش‌نشانی شامل ۱۵ نفر از نیروهای این سازمان، یک دستگاه خودروی سنگین نجات، دو دستگاه خودروی سبک عملیاتی، تجهیزات الکترونیک آواربرداری و برشکاری همچنین دستگاه‌های بتن‌بر بودند همچنین ۸ اکیپ با همین قدرت در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

 

 در ادامه این جلسه که در محل ستاد بحران شهرداری تهران برگزار شد، شهردار کرمانشاه به صورت تلفنی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از کمک‌های شهرداری تهران گفت: صبح امروز شهردار تهران تماس تلفنی داشتند و ضمن ابراز همدردی با مردم استان کرمانشاه اعلام کردند که هر نیازی که وجود داشته باشد، شهرداری تهران با تمام توان آمادگی ارسال نیازها را دارد.

 

وی افزود: ما نیازمندی‌های خود را به شهردار تهران اعلام کردیم که شامل مواد غذایی، آب، پتو، آمبولانس، تجهیزات آواربرداری و سرویس‌های بهداشتی بود. در حقیقت ما ست کاملی از آنچه که در مناطق زلزله زده بود را اعلام کردیم که خوشبختانه این نیازها توسط شهرداری تهران به منطقه اعزام شده است.

 

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: مجموعه شهرداری کرمانشاه نیز بسیج شده است و اقدامات و تدابیر لازم در حال انجام است. خوشحالیم که شهرداری تهران نیز به موقع در کنار ما قرار گرفته است. امیدواریم با تدابیر صورت گرفته، تبعات ثانویه زلزله به حداقل ممکن برسد.

 

وی درخصص پس لرزه‌هایی که در شهر کرمانشاه اتفاق می‌افتد، گفت: احتمالا پس لرزه‌ها تا دو هفته ادامه خواهد داشت. همین دقایقی پیش نیز یک پس لرزه دیگر در کرمانشاه اتفاق افتاد. پس لرزه‌ها از ساعت ۹ صبح امروز تاکنون بیش از ۷۰ بار شهر کرمانشاه را لرزانده است اما زلزله اصلی شب گذشته با قدرت ۷.۳ ریشتر اتفاق افتاده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان