//
کدخبر: ۱۶۵۲۰۲ //

آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان در دبی و استخدام امدادگران هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دوبی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان در دبی و استخدام امدادگران هلال احمر
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمودرضا پیروی در نشست خبری صبح امروز خود که در ساختمان صلح برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر اظهارکرد: جمعیت هلال احمر میراثی ۹۵ ساله است که اکنون به دست ما رسیده و اقدامات بشردوستانه و گسترده زیادی را در مواقع مختلف و شرایط گسترده انجام داده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هلال احمر اقدامات گسترده‌ای انجام داده و در رویدادها و در موارد مختلف حضور داشته است، گفت: امیدواریم که بتوانیم از این میراث ۹۵ ساله به خوبی حراست کرده و آن را روز به روز ارتقاء دهیم.

پیروی در ادامه سخنان خود درباره اجرای طرح ققنوس خاطرنشان کرد: پس از حادثه‌ای که در یکی از مدارس سیستان و بلوچستان رخ داد هلال احمر طرح ققنوس را در دستور کار خود قرار داد و بر اساس آن مقرر شد تا ۲۰۰۰ مدرسه تا شش کلاس را در مقطع پیش دبستانی و دبستان مجهز به سیستم گرمایشی کرده یا ایمنی سیستم‌های آن را ارتقاء دهد. در همین راستا نیز تا کنون ۵۳۰ مدرسه دو کلاسه به بخاری‌های تابشی مجهز شده‌اند و طبق برنامه ریزی‌ها تا پایان فروردین ماه نیز دیگر مدارس که دو تا شش کلاسه هستند به پکیج مجهز خواهند شد.

وی درباره مدارسی که کلاس‌های بیشتری داشته و نیازمند ساخت موتورخانه هستند نیز گفت: این موضوع در تعهدات ما وجود ندارد اما دستگاه‌های دیگر مسئولیت آن را بر عهده گرفته‌اند.

وی به اجرای طرح نذر آب نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در استان سیستان و بلوچستان ادامه داشته و در آینده نیز همچنان اجرا خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره اقدامات هلال احمر در مناطق زلزله زده کرمانشاه در حال حاضر نیز گفت: هشت میلیارد تومان اخیراً برای یک سری اقدامات در کرمانشاه تصویب شد که در حال هزینه کرد است.

افتتاح ۳۱ مرکز جامع توانبخشی

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت: در ایام دهه فجر ۹ مانور منطقه‌ای سلامت برگزار خواهیم کرد و در جریان آن ۴۲۳ کاروان سلامت با حضور در مناطق مختلف به ویژه در مناطق محروم اقدام به ارائه خدمات به ساکنان این مناطق خواهد کرد.

پیروی با بیان اینکه در این ایام ۳۱ مرکز جامع توانبخشی در ۱۲ استان کشور نیز افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: با افتتاح این مراکز شمار مراکز توانبخشی ما به ۱۸۹ مورد در سراسر کشور خواهد رسید.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از افتتاح ۴۲۰۸ متر مربع پایگاه امدادی در سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح‌های ما برای دهه فجر گرچه با عنوان دهه فجر است اما به مناسبت این ایام است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دوبی

پیروی درباره آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دوبی که یکی از اولین بیمارستان‌ها در دوبی محسوب می‌شود، گفت: این بیمارستان بیش از ۴۵ سال قدمت دارد و یک مرکز درمانی برای ایرانیان خارج از کشور است؛ اما در یکی دو سال اخیر به خاطر قوانین سخت گیرانه‌ای که در امارات وجود داشت و بیمارستان ما نیز باید از آن پیروی می‌کرد یک سری مشکلات به وجود آمد که همه ما در تلاش هستیم تا این مشکلات را حل کنیم. البته در طول برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا نیز این بیمارستان خدمات درمانی را به هم وطنان‌مان ارائه کرد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره مطالبات هلال احمر از لایحه جدید مدیریت بحران کشور که در صحن مجلس در حال بررسی است، گفت: در مورد این قانون نظرات سازمان‌های مختلف اخذ شده و تا نهایی شدن آن ممکن است تغییراتی در آن رخ دهد. ما نیز نظرات کارشناسی و تخصصی خودمان را ارائه دادیم و در حال بررسی آن هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره استخدام امدادگران نیز گفت: بحث استخدام و افزایش حقوق امدادگران بحث جدی است که ما در جمعیت هلال احمر آن را دنبال می‌کنیم اما توجه داشته باشید که استخدام یک روند سخت و تعداد مشخصی دارد که ما به دنبال دریافت این مجوزها هستیم اما این شرایط تابع ضوابط و قوانین خاص خودش است و ما امیدواریم این شرایط اجرایی شود.

آغاز طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند

وی درباره اجرای طرح نوروزی نیز گفت: طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و تا آخرین روز تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران با مشارکت واحدهای امدادی، جوانان و داوطلبان ادامه خواهد داشت.

وی درباره دیدار اخیر رئیس جمعیت هلال احمر با فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فراکسیون هلال احمر یکی از بزرگترین فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی است و ما در این جلسه در مورد بودجه هلال احمر بحث کردیم که خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفت و چند موردی که تصویب آن به نفع هلال احمر نبود نیز حل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان