//
کدخبر: ۱۶۵۰۴۵ //

بررسی شرایط استفاده از تسهیلات مسکن دانشجویی در کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی شرایط استفاده از تسهیلات مسکن دانشجویان و طلاب متأهل و مجرد سخن گفت.

بررسی شرایط استفاده از تسهیلات مسکن دانشجویی در کمیسیون فرهنگی مجلس
به گزارش فرتاک نیوز،

سیده فاطمه ذوالقدر گفت: در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون تبصره ۳ ماده ۸ و مواد ۹ و ۱۰ طرح جمعیت و تعالی خانواده به بحث و بررسی گذاشته شود ولی به دلیل حضور نداشتن اکثر اعضا رأی گیری به جلسه بعد موکول شد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۸ در مسکو وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و مراکز آموزش عالی کشور موظف است به دانشجویان متأهل تا سه برابر دانشجویان مجرد وام ودیعه مسکن از محل تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی یا سایر منابع بانکی پرداخت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۹ طرح فوق طلاب متأهل حوزه علمیه نیز از طریق مرکز خدمات حوزه علمیه تسهیلات مسکن دریافت کنند البته پرداخت این تسهیلات به طلاب حوزه علمیه پس از گذشت ۵ سال از اجرای قانون انجام می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مواد ۱۰ و ۱۱ تعرفه نیز به بحث اشتغال مردان و زنان پرداخته است. طبق این دو ماده اولویت استخدام زنان و مردان در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با زنان و مردان متأهل است البته زنان مجرد و متأهل در مشاغلی چون پرستاری، معلمی و رشته‌های شغلی زنانه در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان