//
کدخبر: ۱۵۹۲۸۴ //

ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه غربالگری را رقم‌ زده است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه غربالگری را رقم‌ زده است، گفت: در سنوات گذشته فدراسیون‌های ورزشی بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز نخبه را به سیستم ورزش خود مرتبط کرده‌اند.

ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه غربالگری را رقم‌ زده است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرزاد حمیدی  معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأسیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در سال ۱۳۷۹، اظهار کرد: هم‌زمان با فعالیت‌های حوزه ورزش دانش‌آموزی بود که فدراسیون‌های ورزشی صنفی شکل گرفت و کمیته المپیک و سازمان ‌تربیت‌بدنی به تأسیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی رسمیت بخشید و این فدراسیون تشکیل شد.

وی افزود: ورزش دانش‌آموزی نظام استعدادیابی یکپارچه و سراسر را آغاز کرده است و المپیادهای دانش‌آموزی در حوزه ورزش دانش‌آموزی با برگزاری مسابقات با نظم و انضباط و محاسبه‌شده، ۴ و نیم میلیون دانش‌آموز را غربال می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه غربالگری را رقم‌ زده است، گفت: در سنوات گذشته فدراسیون‌های ورزشی بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز نخبه را به سیستم ورزش خود مرتبط کرده‌اند و در حال حاضر مدیران مدارس مدعی انجام مطلوب فعالیت‌های ورزشی شده‌اند و از دبیران ورزش در این خصوص مطالبه می‌کنند و البته از آنها حمایت هم می‌کنند.

حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی دارای مجمع و هیأت شده است و استقلال مالی فدراسیون در موافقت‌نامه بودجه پیش‌بینی‌ شده است و در ۷۲۰ منطقه آموزشی دبیران تربیت‌بدنی داوطلبانه فعالیت‌ها را پیش می‌برند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش آمادگی دارد که ظرفیت‌ها را در جهت توسعه نظام استعدادیابی ورزش کشور پیش ببرد، اظهار کرد: در کسب مقام در سه دوره المپیک نوجوانان روند صعودی خوبی داشتیم و این ارتقا نشان می‌دهد که ورزش دانش‌آموزی در مسیر درستی قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم که ورزش ملی را کمک کنیم و همکاری‌ها توسعه پیدا کند تا استعدادیابی در مسیر ترقی مغفول نماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان