//
کدخبر: ۱۴۸۷۹ //

قالیباف: در ۱۲ سال گذشته یک مورد پرونده فساد در شهرداری وجود نداشته است

شهردار تهران با اشاره به سرعت کار احداث خطوط مترو در پایتخت گفت: خداوند آنچنان اراده ای به انسان ها داده که با عقل، برنامه ریزی، هوشمندی و خلاقیت با شرط ایمان می توانیم هر کاری را انجام دهیم.

 قالیباف: در ۱۲ سال گذشته یک مورد پرونده فساد در شهرداری وجود نداشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر قالیباف، ظهر امروز طی سخنانی در مراسم تست گرم خط7 مترو با اشاره به افزایش حجم تولید در کارخانه واگن سازی تهران ابراز داشت: در شرایطی که هر روز کارخانه ها در کشور تعطیل می شوند، ما در کارخانه واگن سازی تهران توانستیم در هر فصل چهار نوبت واگن ها را آماده کنیم و من مطمئن هستم ظرفیت بیش از این هم در کارخانه واگن سازی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد به دنبال این نیستند که شغل جدیدی ایجاد کنند، بلکه تلاش می کنند شغل های فعلی را از دست ندهند اما با برنامه ریزی که صورت گرفته سایر کارخانه های واگن سازی نیز می توانند در این بخش کار کنند چرا که توسعه مترو در شهرها سرعت گرفته است.

 شهردار تهران با اشاره به سرعت ساخت مترو در شهر تهران در مقایسه با دیگر کلانشهرها، گفت: در بعضی شهرها وقتی یک خط مترو می خواهد ساخته شود با هزار حرف کلنگش را می زنند، سپس جشن پایان خاکبرداری، جشن پایان بتن ریزی، جشن ریل گذاری و ... را برگزار می کنند و در نهایت تکمیل یک خط 10 سال زمان می برد اما ما تنها در خط شش مترو تهران 30 کیلومتر حفاری، لاینینگ و ریل گذاری کردیم و ساخت 85 درصد ایستگاه هایش را نیز در 18 ماه انجام دادیم.

قالیباف یادآور شد: کسی نمی تواند تصور کند خط شش مترو با این حجم عظیم کار در 18 ماه انجام شود. باید بدانیم این عدد و رقم ها و رکورد هایی که در کشور به ثبت رسیده، نشان می دهد کار نشد ندارد.

 وی ادامه داد: خداوند آنچنان اراده ای به انسان ها داده که با عقل، برنامه ریزی، هوشمندی و خلاقیت با شرط ایمان می توانیم هر کاری را انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به تست گرم خط هفت مترو تهران گفت: در جریان احداث این خط مشکلات فنی زیادی شامل شرایط زمین، جنس خاک، مشکلات فرسودگی تاسیسات، مشکلات آب های زیر سطحی و ... وجود دارد. حتی در جریان احداث این خط به حدی مشکل وجود داشت که همه قانع می شدند می توان این خط را نساخت.

 قالیباف افزود: برای انجام ندادن این کار به حد کفایت دلیل وجود داشت، اما تنها به دلیل خدمت به مردم با همت شما عزیزان این کار نشدنی را در کمترین زمان ممکن انجام دادیم و این خط با کمترین زمان، هزینه و با بهترین کیفیت ساخته شد.

 وی تاکید کرد: نگوییم در دنیا انقدر شغل ایجاد می کنند و روند کلی اشتغالزایی به نحوی است که امکان اشتغال بیش از این درکشور وجود ندارد. ما می توانیم امکان اشتغال این چند میلیون جوان شامل افراد تحصیل کرده و افرادی که سطوح عالی تحصیلی برخوردار نیستند را  فراهم کنیم.

 شهردار تهران با طرح این سوال که چرا نباید بتوانیم در سال دو میلیون شغل ایجاد کنیم؟ ابراز داشت: این کار حتما امکان پذیر است و  این منطق علمی و تجربی دارد. نمونه های روشن آن نیز وجود دارد که واگن سازی یک نمونه آن است.

قالیباف در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی وجود دارد و شهرداری هم در رکود اقتصادی قرار دارد، اما چطور 30 هزار نفر در مجموعه مترو مشغول به کار هستند؟ گاهی اوقات اداره یک کارگاه 50 نفره به ده ها دلیل دچار مشکل است اما مترو با این حجم عظیم کارگاهی، با 30 هزار نفر مشغول به کار است.

 وی تاکید کرد: با لطف خدا و همت یکایک شما تصمیمات با خرد جمعی، استفاده از تجربه گذشته و علم روز دنیا گرفته می شود و با عزم روشن نیز آن تصمیمات را انجام می دهیم.

 وی در ادامه از زحمات شبانه روزی همکاران و تمامی دست اندرکاران در ساخت و توسعه مترو، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و همچنین مجموعه واگن سازی و بهره برداری مترو در آماده سازی واگن ها و ایستگاه های مترو قدردانی کرد و گفت: این توفیق نصیب ما شد که امروز بتوانیم بگوییم در پایان سال 95 توانسته ایم 100 کیلومتر مترو  را در خط شش، هفت و هشت به نتیجه برسانیم و با تست گرمی که امروز انجام شد، مسافرگیری خط هفت از اواخر فروردین96 آغاز خواهد شد.

قالیباف در ادامه به برخی اظهار نظر های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: وقتی تاریخ فعالیت و زندگی برخی افراد را نگاه می کنیم، کار جدی و اثر گذاری انجام نداده اند اما انتقاد های غیر منصفانه، غیر مصلحانه و تخریبی می کنند و می گویند بنا بود آن کار را بکنند و انجام ندادند. در واقع آنها غرغر می کنند و کارشان همین است اما به آن ها کاری نداریم.

 شهردار تهران گفت: معلوم است شهر در حوزه اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، خدماتی، بافت فرسوده، توسعه مترو، زیر ساخت های محیط زیست، هوشمندی و مبارزه با فساد در چه مسیری قرار گرفته است.

وی در ادامه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد و گفت: نمایندگان مردم با درایت و با تصمیم درست خودشان نگذاشتند روحیه کار و تلاش تحت تاثیر رفتار سیاست زدگی و سیاست بازی در کشور قرارگیرد به همین جهت قدردان نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم.

 قالیباف تاکید کرد: ما در شهرداری تهران به همه حرکت هایی که انجام می دهیم پاسخگو هستیم. در گزارش کمیسیون عمران نیز مشخص بود که من خودم شخصا در جلسات کمیسیون شرکت کردم، هر سوالی بود پاسخ دادیم، هر سندی را که گفتند ارایه دادیم و هر سوال مکتوبی بود را پاسخ دادیم اما در بعضی اوقات در جلسات شرکت نمی کردند.

وی رد تحقیق و تفحص در مجلس را حرکتی هوشمندانه دانست و گفت: متاسف هستم که بعضا می گویند نظارتی بر شهرداری ها نیست، چطور می گوییم نظارتی وجود ندارد؟ مگر شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون نظارت ندارد؟ مگر خود شهرداری بازرسی ندارد؟ مگر حسابرسی در شهرداری جود ندارد؟ مگر شورای اسلامی شهر هر سال حسابرسی انجام نمی دهد و تفریغ و تلفیق ندارد؟ مگر حساب های حسابداری های رسمی زیر نظر شورای شهر در هر ماه و هر سال نظارت نمی شود؟

 شهردار تهران پایتخت ادامه داد: می گویند چرا درآمد شهرداری از محل فروش پروانه ها فلان میلیارد است، این بودجه ما است که در شورای شهر تصویب شده و عین قانون است. چطور حاضرید پشت تریبون مجلس بگویید این کار را انجام می دهند؟ این عین قانون است و اجرا کردن قانون چه ایرادی دارد؟ آدم از این سخنان متعجب می شود چرا که این رفتارها کارشناسی نیست.

 قالیباف با طرح این پرسش که مگر سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بر شهرداری وجود ندارد؟ افزود: مگر بازرسی های بخش های حاکمیتی از سوی وزارت کشور و ریاست جمهوری صورت نمی گیرد؟ مگر نظارت دیوان محاسبات انجام نمی شود؟ ضمن اینکه حراست و بازرسی شهرداری هم هستند.

وی تاکید کرد: ازقضا از آن چیزی که امروز رنج می بریم و به نظر من اشکال دارد تعدد در نظارت هاست نه نبود دستگاه های نظارتی!

 قالیباف با بیان اینکه بر بعضی از سالیان گذشته هر روز در فلان مجموعه ها ، دستگاه ها و سازمان ها از چند صد میلیارد تا چند هزار میلیارد فساد پیدا شد، گفت: در طول 12 سالی که در شهرداری تهران توفیق خدمت داریم کدام پرونده فساد در شهرداری تهران پیدا شده است؟ کدام پرونده فساد در شهرداری محکومیت پیدا کرده است؟ حتی یک مورد هم نداریم؛ آن هم با همه این حساسیت هایی که وجود دارد. یکی از خوشحالی های ما این است که این حساسیت در شهرداری وجود دارد و جایگاه همه در شهرداری روشن است.

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه امروز سیستم هوشمند سازی در شهرداری و سیستم پیشگیری از فساد باعث شده فسادی در شهرداری اتفاق نیفتد، اظهارکرد: تخلف اداری و تخلف یک فرد در هر جایی وجود دارد اما فساد و تخلف سازمان یافته و تخلف سازمان یافته در شهرداری وجود ندارد به طوری که شهرداری تهران حتی یک محکومیت  در این زمینه وجود ندارد. منکر این نیستیم که ممکن است جایی کسی فردی تخلفی کند و رشوه ای بگیرد. البته به شدت با آن برخورد کرده ایم که نمونه هایش هم وجود دارد.

 قالیباف در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما یک عهد با مردم داریم و اینکه حتی لحظه ای از عمرمان را جز برای  کار و تلاش وقف نکنیم و به هیچ حاشیه ای نرویم. مطمئن هستیم اگر اینگونه با روحیه جهادی و اخلاص کار کنیم و خدمت صادقانه به مردم داشته باشیم و بتوانیم با درایت، برنامه ریزی، خرد جمعی و اعتماد به همکاران و با تلاش و کار شبانه روزی کار کنیم خداوند نیز خود مدافع ما خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه هرگز دلسرد نمی شویم، گفت: من خیلی خوشحال هستم همکارانی را می بینم که برای بستن یک پروژه ده ها دلیل منطقی می آورند که این کار در این زمان امکان پذیر نیست، اما وقتی به نتیجه می رسیم این کار را انجام دهیم، همان برادر با اطمینان آن کار را بهتر از دیگران انجام می دهد. این روحیه خودباوری و خضوع و برادری به معنی کار برای خداست و خداوند هم برکت می دهد.

وی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم وقتی نظر کسی مورد توجه قرار نمی گیرد حداقل همکاری نمی کند و بعضا چوب لای چرخ می گذارند. اما اینکه وقتی فردی نظر دیگری داشته باشد و جمع تصمیم دیگری بگیرد، فرد بهتر از دیگران این را محقق می کند ، ارزشمند است. این موارد است که شامل لایحتسب می شود و رونق را در زندگی ها می آورد.

قالیباف ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ما در شهرداری در 20اسفند با اولویت محیط های کاری و کارگاهی پاداش و حقوق ها را پرداخت کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه برخی شهروندان سوال می پرسند، برای چه سرفاصله حرکت قطارها در بعضی خطوط 10 یا 20 دقیقه باید باشد، گفت: همیشه گفته ام زیرساخت ها و ساختن ایستگاه ها، ریل و تونل واجب تر است چرا که اگر این را رها کنیم نمی توانیم مطمئن باشیم بعدا کسی با این سختی این کار را انجام می دهد. بنابراین بین خرید واگن و ساخت مترو، اولویت را در توسعه زیرساخت ها گذاشتیم و در اولویت دوم خرید یا مونتاژ واگن قرار دارد که راحت تر است.

وی با اشاره به تکمیل همه خطوط مترو تا پایان سال 95  تصریح کرد: قطعا سال آینده باید به مردم قول دهیم با تلاش شما در واگن سازی سر فاصله حرکت فطارها را کم می کنیم، یعنی در سال96 کم کردن سرفاصله های قطارها در اولویت است.

 

منبع: فردا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان