//
کدخبر: ۱۳۹۴۵ //
انتقاد هدیه ای است که می توان به هر مدیر و مسئولی داد

پیام شهردار تهران برای منتقدان

همکاران من بسترهای لازم برای حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرمان به منظور اداره بهتر این نقطه را فراهم خواهند کرد تا اینجا به محلی مناسب و یک پاتوق فرهنگی در شان نام این میدان تبدیل شود.

 پیام شهردار تهران برای منتقدان
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش فرتاک نیوز؛ محمد باقر قالیباف " شهردار تهران: عصر امروز طی سخنانی در آئین افتتاح ایوان انتظار میدان ولی عصر (عج)، گفت:

 

همکاران من بسترهای لازم برای حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرمان  به منظور اداره بهتر این نقطه را فراهم خواهند کرد تا اینجا به محلی مناسب و یک پاتوق فرهنگی در شان نام این میدان تبدیل شود.

 

در این سال ها پروژه های عمرانی متعددی در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اوقات فراغت غنی شده شهروندان با اولویت جنوب شهر دنبال شده است.

 

در کنار آن بخشی از پروژه های عمرانی که ذاتا در زیر ساخت های خدماتی مثل حمل و نقل هستند نیز به سمت استفاده فرهنگی و اجتماعی حرکت کرده اند. نمونه بارز این موضوع همین مجموعه ایوان انتظار میدان ولی عصر (عج) است.

 

در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو میدان انقلاب نیز اشاره کردم که امروز مترو به تنهایی یک کار عمرانی و خدماتی نیست بلکه ایستگاه ها و مراکز مترو و خصوصا ایستگاه های تقاطعی یک سازه اجتماعی و محیط فرهنگی – تربیتی است تا انس و الفت را بین مردم برقرار کند.

 

کار با همه سختی هایش شیرین است. مطمئن باشید اگر کار با مشقت و سختی همراه نباشد، وقتی به بهره برداری می رسد لذت لازم را از آن نمی بریم و شاید قدر این کار را ندانیم. همین که پول با سختی فراهم می شود باعث می شود تا برکت کار نیز بیشتر شود.

 

انتقاد هدیه ای است که می توان به هر مدیر و مسئولی داد اما فرق انتقاد و بی انصافی به این مسئله بر می گردد که این حرف با چه قصد و نیتی زده می شود. ما حتما نمی توانیم نیت خوانی کنیم و امیدواریم همه آنهایی که این حرف ها می گویند، با نیت خیر باشد، اما گاهی اوقات از مرز انتقاد عبور می شود و بی انصافی اتفاق می افتد. با این وجود همان بی انصافی ها هم باید برای ما قابل تحمل باشد هر چند قابل قبول نباشد.

 

اگر قصد و نیت انسان در هر کاری که انجام می دهد رضایت خداوند تبارک و تعالی باشد، تبلور رضایت خداوند در رضایت مردم است. از این رو اگر بتوانیم به مردم خدمت کرده و رضایت مردم را کسب کنیم، این بخش از بی انصافی ها هم برای ما قابل تحمل می شود و از کنار آنها عبور می کنیم.

مردم در این شهر رفت و آمد می کنند و می بینند که در طول 25 سال با همه همت ها، همکاری ها، تلاش ها و همراهی هایی که صورت گرفته مجموعا 70 کیلومتر مترو ساخته شده است اما امروز در طول یک دوره 10 ساله با همه مشکلات، عدم پشتیبانی و حمایت حداقلی، خطوط متروی تهران در آستانه 200 کیلومتر قرار دارد و در کمتر از سه ماه آینده طول خطوط متروی تهران را به 300 کیلومتر افزایش خواهیم داد.

 

در این شرایط لازم نیست به این حرف هایی که زده می شود پاسخ دهیم، همین که مردم از مترو استفاده می کنند، در شهر قدم می زنند و  آبادانی ها را می بینند، کافی است. البته حتما در این شهر اشکالاتی هم وجود دارد اما اوج غصه آنجا است که بعضا کارهایی که در دوره خودشان انجام شده است را به زمان فعلی منتسب می کنند.

 

ما نمی خواهیم دنبال پاسخ این حرف ها برویم چرا که در این صورت دائم باید حرف هایی بزنیم که خلق مردم را تنگ می کند. مردم هم می گویند در این شرایط سخت اقتصادی مسئولان به جای اینکه کار کنند، در چند و چون این حرف ها هستند.

 

در مرکز تهران برای حفظ هویت فرهنگی، معماری، پیاده راه سازی، توجه به حل مشکل آسیب های اجتماعی و ...کارهای گسترده ای صورت گرفته است. ممکن است مسئولیت حوزه آسیب های اجتماعی با شهرداری نباشد اما به عنوان شهروند و بر اساس وظیفه اسلامی و انسانی خودمان وارد این کار شدیم.

 

امکان ارتقای کیفیت زندگی بدون مشارکت مردم برای ما فراهم نیست، تاکید کرد: هم اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت مردم عزیز هستیم تا در سبک زندگی در سطح شهر ، خصوصا در حوزه های ترافیک و آلودگی هوا تغییر ایجاد کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان