//
کدخبر: ۱۲۹۱۸ //
قالیباف در مراسم افتتاح پروژه منطقه ۸ مطرح کرد؛

عده ای غیر منصفانه از شهرداری تهران انتقاد می کنند/ افتتاح باغ کتاب در آینده نزدیک

شهردار تهران گفت: عده ای که چندین دهه برای این کشور انجام وظیفه نکردند حالا در جایگاهی نشسته اند و غیر منصفانه از شهرداری تهران انتقاد می کنند.

عده ای غیر منصفانه از شهرداری تهران انتقاد می کنند/ افتتاح باغ کتاب در آینده نزدیک

به گزارش فرتاک نیوز؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم آیین افتتاح و بهـره برداری از ۲۹ پروژه فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه ٨ که امروز (شنبه) در مسجد خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان برای ۲۹ پروژه منطقه ۸ هزینه شده است، اظهار داشت: همه نیروها تلاش کردند که از خدمت به مردم غافل نشوند.

 

وی افزود: به دنبال آنیم که از خدمت رسانی به مردم غفلت نکنیم چرا که شهرداری تهران تنها یک سازمان خدماتی نیست و در موضوعات اجتماعی هم باید به مردم خدمت کند.

 

شهردار تهران تأکید کرد: هرگاه توفیق خدمت در کنار آیت الله مجتبی تهرانی یکی از علمای بزرگ این کشور را داشتم همیشه از من درخواست داشتند که در کنار تمام وظایفی که دارم از موضوع تبلیغ و ترویج دین غافل نشوم.

 

قالیباف ادامه داد: وی همیشه به بنده می گفتند که شما در مقابل دین مردم مسئول هستید به همین دلیل سعی کردیم در همه ابعاد مختلف بدون دخالت در زندگی مردم به کمک زندگی آن‌ها بیاییم.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از پروژه های افتتاح شده در شهر تهران جوایز جهانی دریافت کرده اند، گفت: این پروژه ها در سطح بین المللی رصد شده‌اند و جوایز بین المللی دریافت کردند.

 

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه خدمات اجتماعی هم اتفاقات قابل توجهی رخ داده است، تاکید کرد: اتوبان امام علی (ع) یکی از این خدمات است که مردم شاهد آن هستند.

 

قالیباف اضافه کرد: اتوبان امام علی (ع) سال‌ها رها شده بود، چراکه هیچ کس باور نداشت که ساخت این اتوبان عملی باشد اما امروز شاهدیم که این اتوبان با ۳۸ کیلومتر مساحت و ۵۷ پل بزرگی که بر روی آن ساخته شده و همچنین پل های عابر پیاده دیگر جزء پروژه های بسیار تأثیرگذار شهر تهران است.

 

وی با تاکید بر اینکه در بیان مطالب عده ای بی انصافی می‌کنند و منصفانه نقدها را انجام نمی‌دهند، گفت: آن‌ها بر این عقیده اند که شهرداری تهران صد جا را خراب می‌کند تا یک اتوبان بسازد.

 

شهردار تهران ادامه داد: این افراد به کارهای نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگی و اجتماعی و دیگر موضوعات توجه نکرده اند.

 

قالیباف تاکید کرد: بدون شک در هیچ زمانی مخصوصا به مسایل فرهنگی، هنری و مذهبی و همچنین موضوعات اجتماعی به اندازه این دوره توجهی نشده است اما باور داریم که هرگز در مقابل لیاقت این مردم و ظرفیت آن‌ها نتوانسته ایم انجام وظیفه کنیم.

 

وی ادامه داد: باور داریم که در خدمت گزاری و نوکری مردم برای آن‌ها کم گذاشته ایم و در مقابل کسی که سال ها پای انقلاب و برای دفاع از نظام اسلامی ایستاده، کارهای ما بسیار کم است.

 

شهردار تهران خطاب به کسانی که نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند، گفت: عده‌ای چند دهه بر این کشور و سازمان ها مدیریت کردند اما انجام وظیفه نکرده‌اند، امروز در جایگاهی نشسته اند و از شهرداری تهران انتقادات غیر منصفانه می‌کنند.

 

قالیباف با بیان اینکه عده ای معتقدند شهرداری تهران با سینما و تئاتر مخالف است، افزود: در حالی که طی یک دهه گذشته شهرداری تهران تعداد سینماهای شهر را چندین برابر افزایش داده است و این امر نشان می دهد که ما با سینما و تئاتر مخالف نیستیم و سینما آزادی را با لذت ساختیم.

 

وی با اشاره به مجموعه های فرهنگی ساخته شده در تپه های عباس آباد، افزود: مجموعه باغ کتاب که با رویکرد علمی و تربیتی و موضوع هویتی در مقیاس جهانی قرار دارد در آینده نزدیک افتتاح می شود.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران لحظه ای از فقرا غفلت نکرده است، گفت: معتقدیم اگر فقیری سر گرسنه بر بالین بگذارد، بدون شک در مقابل وی مسئول هستیم.

 

قالیباف ادامه داد: هم اکنون ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش سازمان و خیریه ها هستند و شهرداری تهران در خصوص این امر تنها کار اطلاع رسانی را انجام داده است، به این دلیل که مردم ما همیشه در کارهای خیر سهیم هستند.

 

وی با بیان اینکه هر کاری برای فقرا انجام دهیم ریشه‌ای نیست، یادآور شد: وظیفه شهرداری تهران حل مشکلات ریشه‌ای نیست، چراکه اساسا باید از سوی دولت شرایطی برای حل موضوع فقر و بیکاری فراهم شود.

 

شهردار تهران با بیان اینکه شمال و غرب تهران جزء مناطق برخوردار هستند، تصریح کرد: بدون شک باید به مناطق کم برخوردار جنوب شهر توجه ویژه ای کرد، به همین دلیل هرگز از این ‌مناطق غفلت نکردیم.

 

قالیباف با بیان اینکه شاخصه انقلابی و حزب اللهی بودن کمک به مردم و خدمت به آن‌ها است، افزود: باید مشکلات مردم را در جامعه حل کنیم‌، چراکه یکی از مهم‌ترین شاخصه های انقلابی بودن، رفع بیکاری و کاهش آن در جامعه است.

 

وی افزود: باید به معلولان و نیازمندان و افراد محروم توجه ویژه ای شود، چراکه این‌ها شاخص های انقلابی بودن است.

 

شهردار تهران ادامه داد: اگر کاستی هایی داشته باشیم باعث دلشکستگی مردم و تضعیف نظام و انقلاب می‌شود، به همین دلیل باید سنگری را حفظ کنیم که باعث حفظ سنگر انقلاب می شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان