//
کدخبر: ۱۳۸۲۵۴ //

ممنوعیت بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی برای نگهبانی

سردار محمد شرفی گفت: بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی در امور نگهبانی و حراست جرم محسوب می‌شود.

 ممنوعیت بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی برای نگهبانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجادر پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری نگهبان از شرکت‌های خدماتی اظهار کرد: بیشتر مواقع شهروندان برای نظافت و حراست از مجتمع‌های مسکونی خود از نیروهای شرکت‌های خدماتی استفاده می‌کنند که این کار برخلاف قانون است، لذا بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی در امور نگهبانی و حراست جرم محسوب می‌شود.

سردار شرفی در ادامه بیان کرد: شهروندان برای نگهبانی و حفاظت از مجتمع‌های خود باید از نگهبانانی که در موسسات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت نیروی انتظامی آموزش دیده‌اند، استفاده و از بکارگیری نیروهای شرکت‌های خدماتی و نظافتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که، تا چه اندازه این موسسات می‌توانند ضابط قضایی باشند؟، افزود:موسسات ما ضابط قضایی نیستند و در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

سردار شرفی درباره میزان آموزش‌ نیرو‌های شرکت‌های حفاظتی گفت: تمام نگهبانان محله آموزش‌های لازم درباره نحوه حفاظت و مراقبت از اماکن را بر اساس سرفصل‌های آموزشی تعریف شده و به صورت دوره‌ای توسط مراکز آموزشی پلیس، به ویژه پلیس پیشگیری در مجتمع‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان اختیارات موسسات و نگهبانان و همچنین داشتن حکم بازرسی داخل خودرو بیان کرد: اساسا حضور این نگهبانان محله برای پیشگیری از وقوع جرم است که سه مولفه را باید رعایت کنند.

وی افزود: این سه مولفه عبارتند از هشدار‌های دیداری، شنیداری و عملی که اگر نگهبانان این‌ها را رعایت کنند، وجودشان ارتکاب جرم را برای مجرم سخت‌تر می‌کند.

سردار شرفی گفت: این افراد اگر مجرمی را شناسایی کردند، باید بلافاصله با کلانتری محل تماس بگیرند تا افسران گشت کلانتری در محل حضور پیدا کنند و چون ضابط نیستند، نمیتوانند خودرویی را تفتیش کنند یا کار قضایی انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان