//
کدخبر: ۱۳۳۱۸۷ //

هشدار هواشناسی درباره کاهش دمای هوا در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از جمعه تا شنبه موجی از شمال کشور عبور می‌کند که انتظار بارش‌های قابل توجهی در مازندران، گیلان و گلستان را داریم.

 هشدار هواشناسی درباره کاهش دمای هوا در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوایی کشور گفت: از جمعه تا شنبه موجی از شمال کشور عبور می‌کند که انتظار بارش‌های قابل توجهی در مازندران، گیلان و گلستان و همچنین افت دما را برای جمعه تا شنبه و شنبه تا یک شنبه از شمال تا شمال شرق بیش از ۱۰ درجه را خواهیم داشت. در قلل مرتفع البرز مثل سبلان، قله‌های جنوب گیلان، مازندران، الموت و دماوند شاهد اولین برف پاییزی و وزش باد خواهیم بود.

احد وظیفه در ادامه اظهار داشت: روز شنبه بارش در خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، سمنان، همدان و مرکزی، وزش باد شدید در در مناطق جنوب البرز و شرق کشور و همچنین شاهد طوفان و گرد خاک در شمال سیستان و بلوچستان و حوزه دریاچه هامون شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه درباره میزان کاهش دما در کشور گفت: در روز‌های پنج شنبه و جمعه در نیمه مرکزی کشور شامل تهران، همدان، مرکزی، کرج، البرز و قزوین با افت ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا و همچنین در بخش‌های جنوبی نیز با افت نسبی دما رو به رو هستیم. هر چه به شمال نزدیک شویم افت درجه بیشتر می‌شود. افت دما در تهران البرز ۵ تا ۷ درجه، در شمال ۱۰ تا ۱۲ درجه، در شمال شرق ۱۰ تا ۱۴ درجه خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان