//
کدخبر: ۵۹۷۱۱ //

هشدار هواشناسی برای کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش دمای ۳ تا ۸ درجه‌ای در بخشهایی از نیمه شرقی، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و بخشهای مرکزی کشور خبرداد و نسبت به آبگرفتگی معابر بعضی استانها اخطاریه صادر کرد.

هشدار هواشناسی برای کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه از کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور طی روزهای آتی خبرداد.

 

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بنابر تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی  به اطلاع می‌رساند از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما در استانهای قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، نیمه غربی سواحل خزر و کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در استانهای واقع در دامنه‌های شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

 

احتمال آبگرفتگی معابر در بعضی استانهای کشور

همچنین سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: بنا بر تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، روز یکشنبه در استانهای مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد، آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رود خانه‌ها و مسیلها و در برخی مناطق  استانهای سیستان و بلو چستان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و پرآب شدن آب رودخانه‌ها و مسیلها  پیش‌بینی می‌شود.

 

شایان ذکر است در روز یکشنبه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع استانهای مازندران، گلستان، سمنان و تهران  لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به علت بارش برف و مه گرفتگی دور از انتظار نیست. از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: روزپلاس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان