//
کدخبر: ۱۳۲۹۹۷ //
استاندار کرمانشاه:

مدیری که کارشکنی کند با آن برخورد می‌شود

پست بانک یا هر مدیر دیگری که کارشکنی کند با آنان برخورد خواهد شد.

مدیری که  کارشکنی کند با آن برخورد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست بررسی مشکلات، رونق و بازسازی واحدهای صنعتی، تولیدی آسیب‌دیده در زلزله باحضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، دکتر فرهادتجری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب و مدیران ستادی ادارات و نهادهای دولتی و تعدادی از صنعتکاران در دفتر فرماندار شهرستان قصرشیرین تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: دولت۵۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب‌های مختلف به زلزله‌زدگان پرداخت کرده است.

اوافزود: دولت در زلزله کرمانشاه خدمات بسیار گسترده و بی‌سابقه‌ای را به مردم آسیب دیده ارائه داد.

استاندار کرمانشاه گفت: دولت ۵۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب‌های مختلف به زلزله‌زدگان داده است که بی‌سابقه است.

بازوند ادامه داد: وزیر صنعت در زلزله زحمات بسیار زیادی کشید و در همان دو هفته اولیه از طریق صندوق توسعه ملی ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی ارزان قیمت برای صنایع زلزله‌زده مصوب کردند که کار بسیار ارزشمندی است.

استاندار کرمانشاه گفت: وزیر صنعت برای تهیه مصالح ارزان قیمت برای روند بازسازی زلزله‌زدگان سنگ تمام گذاشت و آهن‌آلات مورد نیاز زلزله‌زدگان از طریق ذوب‌آهن اصفهان در حال تامین و عرضه است.

بازوند ادامه داد: بانک‌های عامل تضامین زنجیره‌ای و سفته را برای وام‌های واحدهای صنعتی زلزله‌زده نمی‌پذیرند که این مشکل باید برطرف شود.

او افزود: رئیس جمهور در روستای فتاح‌بگ قصرشیرین درجمع زلزله‌زدگان با موضوع امهال وام‌های زلزله‌زدگان موافقت کرد و بر این اساس وام‌های زیر ۵۰۰ میلیون ریال زلزله‌زدگان امهال شد و وام‌های بالای ۵۰۰ میلیون ریال هم توسط یک کمیته بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: 2713 میلیارد تومان امهال وام داشته‌ایم که از این مبلغ  560میلیون در سرپل‌ذهاب و 120میلیارد تومان در جوانرود بوده است.

بازوند ادامه داد: پارسال در زلزله 21 آبان به هرکسی که تا سقف 50 میلیون خسارات وارد شده و اشخاصی هم به آنان خسارات وارد نشده این امهال ‌وام‌ها شامل شده است.

او افزود: اگر چنانجه بیش از 50 میلیون خسارات وارد شده است هم در کمیته ناظر بر تسهیلات و دستگاه اجرایی به پرونده آنان رسیدگی خواهد شد و اگر این کمیته صحت خسارات وارده را تصویب نایند وام آنان  امهال می‌شود و این کمیته هم تا پایان مهر ماه سال‌جاری این فرصت را دارند که سایر پرونده‌ها را بررسی نمایند.

استاندار کرمانشاه گفت: 5درصد از سند صنعتکاران به علت وام‌های قبلی در تملک بانک دیگری است که این سند آنان دیگر بانک‌ها قبول نمی‌کند و درصدی از این بانک‌ها وثیقه که مشکل آنان را حل نمی‌کند.

گفتنی است که در این نشست صنعتگران زلزله‌زده در رابطه با مدیریت یکی از بانک‌ها اعتراضات متعددی را مطرح کردند استاندار در پاسخ آنان گفت: که آن‌ها را به شکل جدی بررسی می‌کنیم و در صورت تایید قصور با مدیر بانک برخورد جدی می‌شود.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان