//
کدخبر: ۱۳۲۸۰۷ //
معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه:

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز ۸ دانشگاه برتر کشور شد.

معاونت غذا و دارو در بین دانشگاه های تیپ یک رتبه چهارم را کسب کرد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز 8 دانشگاه برتر کشور شد.
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر قباد محمدی معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز هشت دانشگاه برتر کشور شد،و در حوزه غذا و دارو در بین دانشگاه های تیپ یک رتبه چهارم را کسب کرد

او افزود: امروزه کسانی هستند که می خواهند برای مردم مشکلاتی ایجاد کنند مسئولین در زمان تحریم و فشارهای وارده  باید طوری برنامه ریزی کنند که مردم و خصوصا قشرمتوسط و ضعیف جامعه  کمترین آسیب را ببینند.

معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه گفت: کلیه کالاهایی که با سلامت مردم درارتباط هستند درحوزه معاونت غذا و دارو قراردارند.

محمدی ادامه داد: سازمان غذا و دارو متولی کالاهای سلامت محوراست که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و وجود آنها الزامی می باشد.

 وی افزود: در حوزه ملزومات پزشکی،95 درصد ملزومات مصرفی را خودمان تولید می کنیم و بعد از انقلاب پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

محمدی ادامه داد: امسال  وزارت بهداشت میانگین افزایش قیمت دارو ها وتجهیزات پزشکی را ده درصد در نظرگرفت که قشرآسیب پذیر جامعه مشکلات کمتری داشته باشند و کارگروه های مختلفی درسطح دانشگاه تشکیل شد که علاوه بر 150میلیارد تومان اعتبارسالیانه 50میلیارد تومان هم به دستوررئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تامین داروها و تجهیزات بیمارستانی در نظر گرفته شود تا برای تامین دارو در بیمارستان ها دچار کمبود نشویم و انشاالله در تامین دارو و تجهیزات پزشکی کمترین مشکلی نخواهیم داشت.

معاونت غذا و دارو در ادامه گفت :در بخش  داروخانه هاو تجهیزات پزشکی  خصوصی گردش ریالی استان بیش از 400میلیارد تومان است که در این حوزه هم حمایت های خوبی از جانب دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته که در بخش خصوصی هم مردم دچار مشکل نشوند.

دکتر شهریار مستوفی در حوزه غذا ومواد آرایشی و بهداشتی نیز گفت: غذا یکی ازمهمترین و بزرگترین مشغله های مردم دنیا است و عمده فعالیت مردم در راستای تامین مواد غذایی صرف می شودو عوامل مهمی هم در این حوزه دخیل هستند که انسان سالم را محور توسعه پایدار قلمداد می کند و برای داشتن جامعه سالم باید از یک تغذیه سالم برخوردارباشیم و امنیت غذایی هم در دسترسی مردم به غذای کافی  سالم و مغذی است.

او افزود: درحوزه غذا با چالش های عمده ای روبرو هستیم که یکی از این چالش ها تقلب هایی در تولید مواد غذایی است و تولیدات بدون مجوز سلامت انسانها را تهدید می کند.و وظیفه ما متولیان این حوزه اینست  که در این زمینه نظارت کنیم و قطعا بدون همراهی مردم نمی توانیم به موفقیت لازم دسترسی پیدا کنیم و گزارشات مردم میتواند در این زمینه کارسازباشد.

 مستوفی ادامه داد: یکی از بحث های مهم  که در حوزه غذا محصولات تراریخته است.بر اساس قانون محصولات تراریخته وقانون ایمنی زیستی، وزارت بهداشت موظف شده است که در خصوص برچسب گذاری محصولات اقدام کنند و حق مردم است که در انتخاب غذا آزادی انتخاب داشته باشند.

مدیر  غذا ومواد آرایشی و بهداشتی گفت: در روزهای اخیر بر اساس وضعیت اقتصادی قاچاق معکوس شده است و میزان واردات قاچاق کمتر شده و مواد غذایی از کشور ما به کشور های همسایه قاچاق می شود بر اساس آماریک و سه دهم میلیارد دلار در محصولات آرایشی و بهداشتی ویک و دو دهم میلیارد دلار در مواد غذایی قاچاق داشته‌ایم .

 وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه غذا با آن روبرو هستیم بحث بیماری‌های غیر واگیرو در راس آن بیماری های قلبی عروقی است که مرتبط با تغذیه می باشد باید به سمت اصلاح عمومی تغذیه حرکت کنیم. یکی سیاست هایی که در سازمان غذا و دارو انجام می شود کاهش اسیدهای چرب ترانس پایین در روغن های مصرفی خانگی به کمتر از نیم درصد است که شرکت نازگل این مقدار را به صفر رسانده است.

مستوفی تعداد کارخانجات آرایشی و بهداشتی را پانزده واحد تولیدی اعلام کرد و گفت:در این زمینه تولید عمده ای در کشورنداریم ولی امیدواریم تولیدات خوبی در استان داشته باشیم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان