//
کدخبر: ۱۳۰۳۸۰ //

وزیر بهداشت: مشکلی در زمینه تولید و تامین شیرخشک نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور در زمینه تولید و تامین شیرخشک مورد نیاز نوزادان با مشکل مواجه نیست.

 وزیر بهداشت: مشکلی در زمینه تولید و تامین شیرخشک نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن قاضی زاده هاشمی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت نستله ایران بزرگترین تولیدکننده شیرخشک در ایران در محمدیه قزوین در جمع خبرنگاران افزود: با وجود بهره مندی از ظرفیت شرکت های بزرگ تولید کننده در کشور، دولت هیچ مشکلی در زمینه تامین شیرخشک نوزادان ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به مردم و والدین اطمینان می دهیم که در زمینه تامین شیرخشک با وجود تولیدات شرکت های داخلی که جزو بهترین کمپانی های دنیا هستند هیچ گونه کمبودی نداریم.

وی خطاب به محتکران این محصول نیز گفت: هم مواد اولیه و هم شیرخشک به اندازه کافی وجود دارد بنابراین نگهداری و انبار این محصولات جز آن که شرایط نگهداری آن را سخت تر کرده و تاریخ مصرف آن را پایان دهد، فایده دیگری ندارد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: خوشبختانه شرکت های داخلی شیرخشک، بازار منطقه را هم در اختیار دارند و از این جهت فایده ای برای قاچاق این محصولات به کشورهای مجاور وجود ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص این محصول قدری کوتاهی در گمرکات وجود داشت که امروز برطرف شد و مواد اولیه به تدریج وارد می شود و با اطمینان کامل می توان اذعان کرد تا پایان سال جاری شیرخشک مور نیاز به طور 100درصد تضمین خواهد شد.

وی اظهار داشت: البته در خصوص توزیع شیر خشک رژیمی محدودیت هایی وجود دارد که دلیل آن هم این است که مصرف کنندگان این نوع شیر خشک محدود هستند و به صورت سهمیه ای در داروخانه ها توزیع می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از 95 درصد شیرخشک مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود،افزود: واردات شیرخشک تنها برای برخی بیماری های خاص و طبق تجویز پزشک است که تنها توسط چند شرکت دنیا تولید می شود.

وی در ادامه به مشکلات حوزه دارو اشاره کرد و گفت: این موضوع عمدتا به روابط بین دستگاه ها و همچنین نقل و انتقالات مالی بین المللی مربوط است که امیدواریم وزارت امور خارجه بتواند با تلاش های خود آن را مرتفع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در این خصوص البته از چند ماه قبل پیش بینی های لازم را کرده بودیم و اگر همراهی دستگاه ها بیشتر بود آمادگی بهتری داشتیم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: بین 12 تا 15هزار قلم دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی داریم بنابراین با این حجم زیاد تنوع نمی توان قول داد هیچ کدام دچار کمبود نشوند اما در مقایسه با بازار داروی دنیا وضعیت خوبی داریم و اگر بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص نقدینگی شرکت ها اقدام کرده و ارز را در سقف از قبل تعیین شده تامین کنند کمبود های ما زیر پنجاه قلم خواهد بود.

در جریان بازدید وزیر بهداشت از شرکت نستله ایران در قزوین، آزمایشگاه جدید این واحد با یک میلیون دلار سرمایه گذاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان