//
کدخبر: ۱۲۴۳۸۴ //

چگونگی مدیریت منابع مالی در سازمان بیمه سلامت

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای دستورالعمل‌ها و راهنماهای بالینی، بررسی ارقام و آمار، مصرف بهینه دارو و تجهیزات، استفاده از دارو و تجهیزات تولید داخل و عدم استفاده از برندها از جمله اقداماتی است که سازمان بیمه سلامت در سال جاری با تمرکز بر آن‌ها منابع مالی خود را مدیریت می‌کند.

چگونگی مدیریت منابع مالی در سازمان بیمه سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی قنادی درباره مدیریت منابع مالی با بیان این مطلب، افزود: البته در این روند اختلالی برای مردم و بیمه‌شدگان در مراجعه به مرکز دولتی اتفاقی نمی‌افتد و سعی می‌کنیم از هدر رفتن منابع نیز جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت در جهت حذف هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای نیز افزود: سازمان بیمه سلامت موظف است بانک اطلاعاتی جامع بیمه‌شدگان را تهیه کند و از طرفی اطلاعات در زمینه هم‌پوشانی بیمه‌ای نیز کامل شود. سازمان به دنبال تنظیم این بانک اطلاعاتی است که البته این امر نیازمند حمایت سایر بیمه‌ها و عزم دولت دارد؛ زیرا سال‌هاست که همه معترف به وجود هم‌پوشانی بیمه‌ای هستند و اجماع هم وجود دارد که تعداد افراد بیمه شده بیش از جمعیت کشور است، اما تا زمانی که بانک اطلاعاتی متمرکزی برای این هم‌پوشانی وجود نداشته باشد، رفع هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای ایده‌آل  نخواهد بود.

قنادی ادامه داد: البته هم‌پوشانی با یک بار انجام، کامل برطرف نمی‌شود و به صفر نمی‌رسد؛ زیرا هر لحظه ممکن است فرد از صندوقی به صندوق دیگری برود. برای مثال خانمی که تحت پوشش بیمه همسر خود است، بعد از اشتغال علاوه بر بیمه همسر، برای خود نیز پوشش بیمه‌ای دریافت می‌کند. بنابراین می‌تواند هم‌زمان دو بیمه داشته باشد که هر دو نیز قانونی است. به همین دلیل است که نیاز به بانک اطلاعاتی مشخصی داریم.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان این‌ که ارقام متنوعی درباره حجم هم‌پوشانی‌ها اعلام می‌شود، اظهار کرد: این رقم از پنج تا شش میلیون نفر اعلام شده، اما آمار ثابت و دقیقی نیست. امیدواریم امسال و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، این بانک راه‌اندازی و مشکل هم‌پوشانی‌ها برطرف شود. البته هرچه حجم افراد بیمه شده بیشتر باشد، امکان هم‌پوشانی نیز بیشتر است، به خصوص در استان تهران که نوع فعالیت افراد متنوع است. برای مثال جمعیت روستایی می‌تواند هم پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی و هم دفترچه بیمه روستایی بگیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی در پایان تاکید کرد: در مجموع از این به بعد با کنترلی که در زمان صدور دفترچه انجام می‌شود، اگر افراد پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی داشته باشند، جلوی صدور دفترچه دیگر برای آن‌ها گرفته می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۳۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان