//
کدخبر: ۱۱۳۶۵۶ //

نشست هم‌اندیشی معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های منطقه ۴ کشور در کرمانشاه

نشست هم‌اندیشی معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های منطقه 4 کشور در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست هم‌اندیشی معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های منطقه چهار کشور در استان کرمانشاه تشکیل شد.

دکتر احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این نشست گفت: باهمگرایی بین شش استان منطقه چهار کشور می‌توانیم جذب اعتبارات ملی را به این منطقه افزایش دهیم.

 وی افزود: تلاش برای همگرایی بیشتر بین استان‌های منطقه چهار کشور باید به سمت تعادل در توسعه بین استان‌ها حرکت کند و در کنار منابع زیرزمینی که در اختیار این شش استان است می توانیم از ظرفیت‌های انسانی و امکانات مختلف برای توسعه و پیشرفت همه‌ی استان‌ها به صورت همه جانبه اقدام کنیم و اعتبارات ملی را به این منطقه سوق دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: این شش استان محور اصلی تردد زوار عتبات‌عالیات هستند که باید از این ظرفیت بی‌نظیر با همگرایی بیشتر، مانور لازم را برای توسعه ارائه دهیم.

کرمی با تأکید بر لزوم تدوین سند توسعه منطقه چهار کشور گفت: برای توسعه‌ی همه جانبه در این منطقه باید سند توسعه همه جانبه منطقه چهار کشور را در بخش‌های مختلف و متناسب با ظرفیت‌های این شش استان تدوین کنیم و براساس آن حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اساسی این استان‌ها را بخش راه و حمل و نقل در حوزه‌های مختلف جاده‌ها، راه آهن و هوایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسبت مشخص کنیم که در یک بازه زمانی مشخص چه فعالیت‌هایی را انجام دهیم و در پایان این دوره به چه جایگاهی در منطقه دست پیدا کنیم و با این برنامه‌ریزی فعالیت‌های مؤثر برای مردم را اجرایی کنیم.

کرمی ادامه داد:  اتصال راه‌آهن کرمانشاه به خوزستان از طریق ایلام یکی از مثال‌های تلاش برای همگرایی در بین استان‌های منطقه چهار است.

وی افزود: توسعه شبکه‌ی حمل و نقل جاده‌ای و راه‌هایی بین شهرستانی در استان‌های هم‌جوار، ایجاد آزاد راه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های هوایی استان‌های منطقه چهار کشور، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و توریستی استان‌ها و معرفی این ظرفیت‌ها برای مردم خود این استان‌ها و دیگر مناطق و حتی کشورهای همجوار از جمله مواردی است که باید به دنبال برنامه‌ریزی برای اجرای آنها در شش استان منطقه چهار کشور باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: استفاده از بسترهای منابع نفت و گاز در این شش استان بسیار مهم است و از صنایع پایین دستی این صنعت می‌توان در جهت اشتغال استفاده کرد.

کرمی ادامه داد: مهم‌ترین موارد همگرایی بین استان‌های منطقه چهار در بحث ریزگردها و تبعات منفی آن در سطح منطقه است.

وی افزود: اگر یک برنامه‌ریزی منطقه‌ای در این خصوص انجام نشود شاهد آثار منفی آن در استان‌های منطقه چهار و فرار جمعیت از این منطقه باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به آثار باستانی فاخر و تاریخچه تمدنی استان‌های منطقه چهار اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در هر استانی یکی از موارد را شاخص نماییم و به عنوان مثال در منطقه یک استان را مرکز گردشگری و یا استان دیگر را مرکز بهداشتی و سلامت و موارد دیگر را در نظر بگیریم و همه‌ی استان‌ها برای استانی که به عنوان شاخص در یک موضوع مشخص شده تلاش کنند.

کرمی در این نشست 9 پیشنهاد در بخش عمرانی با رویکرد توسعه منطقه‌ای و 10 پیشنهاد در بخش پروژه های مشترک بین استانی ارائه داد.

خبرنگار: ایرج فریادیان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان