//
کدخبر: ۶۶۱۰ //

جاده هراز بسته شد/ ۲۵۰ دستگاه خودرو گرفتار برف

معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران گفت، به دلیل بارش برف و کولاک جاده هراز تا اطلاع ثانونی بسته شده است.

 جاده هراز بسته شد/ 250 دستگاه خودرو گرفتار برف

به گزارش فرتاک نیوز عباسعلی نجفی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 250 دستگاه خودرو هم در برف و کولاک جاده هراز گرفتار شدند که با تلاش راهداران، سرنشینان آنها در راهدارخانه ها بین راهی پناه داده شدند.

وی گفت: هم اکنون وضعیت بقیه محورهای مازندران شامل سوادکوه، کندوان، کیاسر و کناره هم برفی است و تردد در این محورها با کندی انجام می شود.

معاون راهداری مازندران میانگین ارتفاع برف در جاده هراز را حدود 80 سانتی متر اعلام کرد و از رانندگان خواست تا از تردد غیر ضروری در محورهای این خطه شمال کشور پرهیز کنند.

نجفی از مسافران خواست تا در صورت تردد در محورهای سوادکوه، کندوان، کیاسر و کناره زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

سامانه بارشی که اواخر هفته پیش وارد مازندران شد، از عصر چهارشنبه تشدید شد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، این سامانه از عصر فردا (جمعه) بتدریج از استان خارج می شود ولی دمای هوای استان روزهای جمعه و شنبه سردتر خواهد شد.

دمای هوای مازندران پنجشنبه شب منفی می شود و جمعه شب و شنبه شب پیش رو هم در بعضی مناطق تا 20 درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد رفت.

مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر از این محورها را راه اصلی و 600 کیلومتر گردنه برفگیر است.

در زمستان سال جاری افزون بر 250 دستگاه خودرو با 300 راهدار در محورهای مازندران مستقر شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان