//
کدخبر: ۱۱۲۵۰۲ //
رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه:

با مسدود کردن پیاده‌روها امنیت عابران پیاده به خطر می‌افتد

چرا در کرمانشاه میل به استفاده از پیاده روها توسط عابران پیاده کاهش یافته است؟

 با مسدود  کردن پیاده‌روها امنیت عابران پیاده به خطر می‌افتد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ کیومرث غلامی رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه  گفت: وقتی نگاهی هرچند گذرا به وضعیت پیاده‌روها در سطح شهر کرمانشاه می‌اندازیم یک چیز، بسیار جلب توجه می‌کند آن هم این است که عابران پیاده اقبال ومیل به استفاده از پیاده رو  کمتر در آنها  دیده می‌شود و بیشتر از سواره رو برای عبور از طول و عرض معابر استفاده می‌کنند.

او افزود: هرچند در برخی از مناطق شهر پیاده‌رو وجود ندارد و یا اگر وجود دارد به دلایلی همچون اختلاف سطح، وجود ناهمواری وپستی وبلندی در طول مسیر، نداشتن سنگ فرش و عرض کم و به‌طور کلی استاندارد نبودن آنها ویا اشغال توسط مغازه ‌داران عملاً قابل استفاده برای عابران پیاده نیست و یا بایستی به سختی رفت وآمد  در آن مکان‌ها صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: برخی دیگر  از مناطق پرتردد شهری هم وجود دارد که به حهت تردد ایمن وتوام با آرامش  شهروندان نیاز به وجود گذرگاه‌های  پیاده دارد که حفاظت  و ایمنی  عابران پیاده در آن تضمین شود.

غلامی ادامه داد: متاسفانه بعضاً می‌بینیم که توسط کسانی که در مجاورت آنها ساخت و ساز انجام می‌دهند و یا کسبه‌ای که وسائل وکالای خود را بیرون از مغازه ودر محل گذرگاه پیاده قرار داده‌اند با مسدود نمودن پیاده‌رو،  امنیت عابران را به خطر می‌اندازند.  

او افزود: در جهان، کشورهایی که در سیستم حمل و نقل و ترافیک پیشرفت کرده‌اند به تناسب زیر ساخت‌ها اهمیت ویژه‌ای به محل عبور عابران پیاده داده‌اند و در راستای تشویق نمودن و ایجاد انگیزه برای مردم برای استفاده از پیاده‌رو‌ها و ارتقاء ایمنی عابران پیاده قدم‌هایی برداشته‌اند.

رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: پیاده‌روی و عدم استفاده از خودرو و وسایل نقلیه خصوصاً در مراکز پر تردد و پر جمعیت دارای مزیت‌ها و فوایدی برای یک جامعه است که مسئولین یک شهر بایستی به آن  توجه خاص نمایند و نسبت به ایمن‌سازی و کمیت وکیفیت این گونه معابر اقدام نمایند.

غلامی ادامه داد: در حال حاضر در بیشتر نقاط شهری محیطی آرام در محل پیاده‌روها برای تردد ایمن وجود ندارد، یا توسط کسبه و مغازه‌داران اشغال شده و یا توسط برخی رانندگان متخلف با پارک خودرو یا موتور سیکلت،  پیاده‌رو را برای رفت و آمد کنندگان مسدود کرده‌اند.

او افزود: در یک شهر بایستی الگوی مناسب مدیریت شهری طراحی شود،  وبر اساس آن حق عابران پیاده و مردم عادی بر منافع سازندگان ساختمان و کسبه مقدم شمرده شود، اگر این گونه باشد، سلامت و ایمنی مردم در پیاده‌روها تامین می‌گردد.

سرهنگ غلامی گفت:  بایستی توسط مسئولین شهری شرایطی به وجود آید تا انگیزه‌ی مردم در کنار گذاشتن خودرو در سفرهای کوتاه و تردد در مرکز شهری و پر جمعیت و روی آوردن به پیاده‌روی تقویت شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان