//
کدخبر: ۱۸۹۲۷۳ //

تهران و بلژیک تفاوتی ندارد؛مشکلی نباشد قرارداد امشب امضا می شود!

وکیل بین‌المللی ورزش ایران اعتقاد دارد که علی رغم اینکه عقد قرارداد در تهران و بلژیک تفاوتی ندارد اما بر خلاف شعار ملی ماست.

تهران و بلژیک تفاوتی ندارد؛مشکلی نباشد قرارداد امشب امضا می شود!
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی تاج رئیس فدراسیون برای امضای قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی راهی بلژیک شد و اگر مشکل خاصی نباشد این قرارداد امشب امضا خواهد شد. مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌اند درباره نحوه پرداخت، انتقال وجه، و برخی موضوعات دیگر باید هماهنگی با سفارت ایران در بلژیک صورت گیرد به همین دلیل قرارداد  در این کشورباید نهایی شود. اما اینکه بسته شدن قرارداد در بلژیک می‌تواند تبعات حقوقی داشته باشد یا خیر با غلام‌رضا رفیعی وکیل بین‌المللی در گفتگو با اخبار ورزشی شبکه سوم اظهار داشت: «قبل از اینکه بخواهم مسئله حقوقی را مطرح کنم، خیلی صریح نظرم را می‌گویم که سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ آقایان گفته بودند که می‌خواهند کارلوس‌محوری یا مربی‌محوری را کنار بگذارند و از این به بعد فدراسیون محوری باشند.»

او ادامه داد:

«متأسفم از اینکه صادقانه باید اعتراف کنم هرگز فدراسیون فوتبال ایران و فوتبال ایران که در تارک فوتبال آسیا است با آقای ویلموتس بزرگ‌تر نمی‌شود و این آقای ویلموتس است که شاید یک‌چهارم توانایی و شهرت و اعتبار و دستاوردهای کی روش را هم ندارد، بالاخره آقایان را به راهی کشاند که آقایان برخلاف عزت و حکمت و مصلحت بروند در بلژیک قرارداد را امضا کنند.»

وی در ادامه با پرداختن به بار حقوقی این قرارداد افزود: «امضاء قرارداد این آقا در بلژیک با تهران ازنظر حقوقی هیچ تفاوتی ندارد ولی این نوع قرارداد یک پدیده‌ای بی‌نظیری در فوتبال جهان است که ما فقط در ایران مشاهده می‌کنیم. که مربی تیم ملی که قرار است تا پایان جام جهانی بعدی سکان‌دار تیم ملی باشد و پرچم تیم ملی باشد، رئیس فدراسیون ما را به بلژیک می‌کشاند که آنجا قرارداد امضا کند. اگر ما در بلژیک سفارت داریم در تهران وزارت خارجه داریم، اگر بین مربی و فدراسیون سر پرداخت و حقوق تعهدات فی‌مابین اختلافی بیفتد که موضوع در صلاحیت رسیدگی کمیته تعیین وضعیت فیفا خواهد بود و اگر هم اعتراضی بکنند می‌رود دادگاه بین‌المللی ورزش. من نمی‌دانم این چه صیغه‌ای است که در روز روشن برخلاف تمام قوانین و مقررات که دیگر در عصر دیجیتال و الکترونیک برای همه است به موضوعات اشتباه ربط می‌دهند.

یعنی اگر آقای ویلموتس با رئیس فدراسیون ما در بلژیک قرارداد ببندد سر پرداخت‌ها مشکلی نخواهد داشت؟ سر قانون و نحوه حل‌وفصل اختلافات کمیته تعیین وضعیت فیفا و دادگاه بین الملی ورزش را می‌توانند کنار بگذارند؟ باور بفرمایید این ادعاهایی که گفتند املا برخلاف شعارهای ملی ما است که ما حتی در عرصه فوتبال هم الآن 10 قدم عقب نشستیم. الآن مصاحبه می‌شود که ما می‌خواهیم آنجا قرارداد ببندیم و دو سه روز دیگر آقای مربی تشریف می بیاورند ایران. قرار نیست فوتبال ما با این آقا بزرگ شود بلکه این آقا می خواهد با این آقا بزرگ شود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان