//
کدخبر: ۱۸۱۸۰۳ //

گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی امید

احتمال دارد تا روز‌های آینده زلاتکو کرانچار از سرمربیگری تیم ملی فوتبال امید ایران برکنار شود.

 گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی امید
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از صعود تیم ملی فوتبال امید ایران به مرحله نهایی مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن با هدایت زلاتکو کرانچار، مسئولان فدراسیون فوتبال در صدد تغییر این مربی هستند تا با استفاده از سرمربی جوان ایرانی بتوانند طلسم ۴۴ سال نرسیدن به المپیک را بشکنند.

در روز‌های گذشته اختلاف کرانچار با کمیته جوانان علنی شده و گفته مى شود در جلسات اخیر اعضاى کمیته جوانان با کرانچار انتقادات تندى نسبت به عملکرد مربى کروات مطرح شده که او را تا این حد خشمگین کرده و به همین دلیل مسئولان فدراسیون در صدد انتخاب مربی دیگری هستند هر چند حمید استیلی، مدیر تیم ملی امید به شدت خواهان حفظ کرانچار است.

تیم امید در بین ۴۳ تیم شرکت کننده در مرحله گروهی بازی‌ها در رده یازدهم جدول قرار گرفت و طبیعتا این نمی‌تواند کارنامه قابل قبولی باشد. به خصوص که سهمیه صعود آسیا به المپیک با ژاپن چهار تیم است و از سویی ایران در سید چهار بازی‌ها قرار گرفته و احتمال رویارویی با تیم های، چون کره جنوبی، ژاپن، عربستان و استرالیا را دارد، اما شنیده می‌شود اتفاقات درون اردویی هم می‌تواند یکی از دلایل رسیدن به اخراج کرانچار باشد.

قرار بود جلسه زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم فوتبال امید با اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال امروز (شنبه) برگزار و درباره ادامه همکاری با این مربی تصمیم‌گیری شود، اما این جلسه به روز دوشنبه ۲ اردیبهشت موکول شد. گرچه شواهد نشان دهنده برکناری کرانچار از هدایت تیم فوتبال امید است، اما قرار است در روز دوشنبه جمع‌بندی نهایی صورت گیرد.

البته موضوع مهم در قطع همکاری با کرانچار غرامتی است که در قرارداد به آن اشاره شده است. شنیده می‌شود در صورتی که فدراسیون فوتبال بخواهد این قرارداد را یک طرفه فسخ کند، می‌بایست بیش از ۳۰۰ هزار دلار به کرانچار غرامت بدهد. البته سرمربی تیم امید می‌تواند قید دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال را بزند و با دریافت دستمزد خود تا پایان مرحله دوم مقدماتی در فصل پیش رو به تیم جدیدی ملحق شود که در این صورت کار فدراسیون فوتبال برای قطع همکاری با کرانچار آسان‌تر خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کرد اعضای هیئت رئیسه هنوز گزارش کمیته جوانان و حمید استیلی را در مورد تیم امید ندیده اند و شاید نظرشان چیزی غیر از این باشد و رای به ادامه حضور کرانچار در تیم امید دهند. باید به این نکته هم اشاره کرد پرداخت غرامت ۳۰۰ هزار دلاری به کرانچار دراین برهه از زمان که فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی مواجه است برای فدراسیون فوتبال خیلی سخت است.

زلاتکو سابقه حضور در سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، تیم ملی کرواسی، الاهلی قطر، دیناموزاگرب کرواسی، تیم ملی مونته نگرو ... دارد.

در همین باره با حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفتگو کردیم که او بیان کرد: با حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران مخالف هستم، زیرا به جز ۱-۲ مربی، افراد دیگری نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند. عملکرد خوبی را شاهد نبودیم، اما قرار است بررسی‌ها انجام شود تا تصمیمات جدی را اتخاذ کنیم.

شنیده می‌شود مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و یحیی گل محمدی گزینه‌های هدایت تیم ملی امید هستند و باید دید مهدی تاج و دوستانش چه تصمیمی می‌گیرند. گل محمدی اکنون سرمربی پدیده مشهد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان