//
کدخبر: ۴۳۶۴۱۵ //

علت لرزش ماشین لباسشویی و روش هایی برای رفع آن

در این مقاله از زومیت قصد داریم به علت لرزش ماشین لباسشویی و روش‌هایی برای رفع آن بپردازیم.

علت لرزش ماشین لباسشویی و روش هایی برای رفع آن
به گزارش فرتاک نیوز،

لرزش شدید و تکان خوردن ماشین لباسشویی یکی از رایج‌ترین مشکلات در انواع برندها و مدل‌های این دستگاه است؛ مشکلی که به‌خصوص در آخرین مراحل شست‌وشو و هنگام خشک کردن لباس‌ها بیشتر دیده می‌شود. فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی شما از چه برندی باشد، معمولاً دلیل لرزش شدید ماشین لباسشویی در همه‌ی برندها یکسان است.

اگر دلیل لرزش، نقص فنی در سیستم ماشین لباسشویی نباشد، معمولاً راه‌حل‌های مشابهی برای رفع تکان‌های شدید و لرزش وجود دارد که در این مقاله از زومیت به بررسی کامل آن‌ها و ارائه راهکارهای عملی پرداخته‌ایم.

با بررسی قیمت ماشین لباسشویی در بخش محصولات زومیت و اینکه بهترین ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی چه برندهایی هستند، می‌توانید از کم و کیف محصول فوق آگاه شوید.

علت لرزش لباسشویی و راه‌‌کارهای رفع آن

تفاوتی ندارد که از چه برند ماشین لباسشویی در خانه استفاده کنید، لرزش شدید و صدای زیاد ماشین لباسشویی مشکلی است که به احتمال زیاد با آن روبرو شده‌اید؛ خصوصا اگر ماشین لباسشویی شما چند سالی از عمرش گذشته باشد و دیگر مثل روز اول دقیق کار نکند. با اینکه در بسیاری از موارد، لرزش ماشین لباسشویی در عملکرد کلی دستگاه تأثیر منفی ندارد، اما آلودگی صوتی و لرزش‌های آن آرامش خانه را از بین می‌برد.

دلیل لرزش لباسشویی

قرار دادن صحیح لباس در ماشین لباسشویی، گلوگه یا توپی نکردن لباس‌ها و توجه به استاندارد وزنی ماشین لباسشویی نکاتی است که می‌تواند در کاهش لرزش دستگاه مؤثر باشد. اگر دستگاه شما نقص فنی نداشته باشد، دلایل دیگری برای تکان شدید و لرزش ماشین لباسشویی وجود دارد. در ادامه به بررسی بهترین راه‌های نگهداری از این دستگاه می‌پردازیم.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

 

تراز کردن لباسشویی

یکی از رایج‌ترین دلایل تکان‌های شدید ماشین لباسشویی، تراز و تنظیم نبودن دستگاه در‌حالت صحیح است. در بیشتر مواقع علت لرزش ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن و آب‌گیری لباس‌ها به تراز نبودن دستگاه برمی‌گردد. در ادامه چند نکته را باهم بررسی می‌کنیم:

نکته اول: درصورتی‌که در خانه دستگاه تراز مهندسی دارید، باید تراز را روی ماشین لباسشویی قرار دهید و با تنظیم پایه‌های زیرین دستگاه، محور افقی و عمودی آن را کاملاً تنظیم کنید. درصورتی‌که در خانه تراز ندارید، از تخته‌های سه‌لایه نیز می‌توانید استفاده کنید. به‌طورکلی، چوب و مصنوعات چوبی تأثیر بسزایی در کاهش لرزش و ایجاد ثبات در دستگاه دارند.

نکته دوم: یکی دیگر از راه‌های مناسب برای کاهش یا رفع لرزش و تکان‌های ماشین لباسشویی در‌حین کار کردن، استفاده از یک کفپوش در زیر ماشین لباسشویی است. با استفاده از کفپوش، دستگاه به‌طور کامل و مستقیم روی زمین قرار می‌گیرد و احتمال لرزش آن کم‌تر می‌شود.

نکته‌ سوم: توصیه می‌کنیم حتما برای تراز کردن ماشین لباسشویی اقدام کنید؛ چراکه تراز بودن ماشین لباس‌شویی علاوه‌بر رفع لرزش شدید دستگاه، در سلامت فنی دستگاه و جلوگیری از نیاز به تعمیر لباسشویی در طول زمان نیز مؤثر است.

نکته آخر: یکی دیگر از دلایل پرتکراری که باعث لرزش و تکان‌های شدید ماشین لباسشویی می‌شود، تنظیم نبودن پایه‌های زیر دستگاه است. تقریباً همه دستگاه‌های ماشین لباس‌شویی پایه‌هایی در زیر دستگاه دارند که ارتفاع از سطح زمین را تنظیم می‌کنند.

لرزه گیر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از راه‌های رفع مشکل لرزش زیاد لباسشویی استفاده از پد یا لاستیک ضدلرزش است. استفاده از این وسیله بسیار آسان است و باید پس از خرید پد لرزه‌‌گیر، آن را در زیر پایه‌های لباس‌شویی قرار داده و فیکس کنید. برای نصب پد ضدلرزش فقط نیاز به انجام چهار مرحله زیر دارید:

  • ابتدا لباس‌شویی را بلند و مکان دقیق پایه‌ها را مشخص کنید.
  • از آن‌جایی‌که قرار است این لاستیک‌ها به زمین بچسبند، بهتر است کف زمین را تمیز کنید.
  • لاستیک‌ها را به محل موردنظر بچسبانید و یک دقیقه محکم فشار دهید.
  • سپس لباس‌شویی را بلند کنید و پایه‌های آن را در محل فرورفتگی پدها قرار دهید.

با انجام این مراحل ساده، دیگر هنگام شست‌وشوی لباس‌ها با صداهای اضافی و لرزش‌های شدید ماشین لباسشویی مواجه نخواهید شد.

کلافه شدن یک خانم از لرزش و صدای بیش از حد ماشین لباسشویی

 

شل شدن لگن ماشین لباسشویی

اگر فنرهای دیگ ماشین لباسشویی که برای ثابت نگه‌داشتن این قسمت استفاده می‌شوند، دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی باشند، تکان‌های شدید و لرزش‌های غیر عادی برای دستگاهتان به‌وجود می‌آید. توجه داشته باشید که این فنرها پس از گذشت زمان آسیب می‌بینند و نیاز به تعویض یا تعمیر دارند و تکان‌های شدیدی ایجاد می‌کنند.

درصورتی‌که ماشین لباس‌شویی لرزش شدیدی دارد و دستگاه به‌خوبی تراز شده است، بهتر است به کمک متخصصان ماهر فنرهای دیگ را مورد بررسی قرار دهید تا در‌صورت معیوب بودن برای تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام شود.

تخلیه نشدن صحیح آب مخزن

درصورتی‌که آب درون دستگاه ماشین لباسشویی به‌خوبی تخلیه نشود، باعث لرزش و تکان شدید دستگاه می‌شود. آب درون ماشین لباس‌شویی وزن زیادی دارد و اگر به‌درستی از طریق شلنگ تخلیه خارج نشود، منجربه لرزش دستگاه می‌شود.

نقص فنی در برد الکترونیکی

همه ماشین‌های لباسشویی بردهای الکترونیکی مخصوصی دارند. دستگاه‌های قدیمی مجهز به برد تایمر و لباسشویی‌های جدید مجهز به برد الکترونیک هستند. درصورتی‌که هریک از این دو برد آسیب ببیند، تعادل دستگاه تحت‌ تأثیر قرار می‌گیرد و باعث تکان های شدید ماشین لباسشویی می‌شود.

ایراد در پیچ ترنسلیت یا ترنسفر

پیچ ترنسلیت یا ترنسفر قطعه‌ای است که برای محافظت از دستگاه در‌حین حمل و نقل ماشین لباسشویی تعبیه می‌شود. این پیچ‌ها به‌خصوص در ماشین لباسشویی‌‌های بوش، سامسونگ، ال جی و دوو کاربرد بسیاری دارد و حتما پیش از استفاده و نصب، باید باز شود. درصورتی‌که پیچ ترنسلیت از دستگاه باز نشده باشد، باعث تکان و لرزش‌های شدید دستگاه در‌حین کار خواهد شد.

توجه نکردن به ظرفیت لباسشویی

هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت و متوسط وزن آن داشته باشید. پر کردن دستگاه به ظرفیتی بیش‌از‌حد تعیین‌شده، علاوه‌بر اینکه باعث لرزش و تکان‌های شدید دستگاه می‌شود، در طولانی‌مدت باعث آسیب دیدن و کاهش عمر مفید لباسشویی نیز می‌شود.

نکته: همیشه از وزن تعیین‌شده روی دستگاه، مقدار کمتری لباس در مخزن قرار دهید تا چرخه شست‌وشو به‌درستی انجام شود و همچنین شاهد لرزش ماشین لباسشویی نباشید. اگر وزن بیشتر از توان ماشین لباسشویی را در دستگاه قرار دهید، به‌مرور زمان کمک‌فنرهای دستگاه آسیب می‌بینند و هزینه تعمیر زیادی به شما تحمیل می‌شود.

همچنین اگر کمتر از ظرفیت وزنی ماشین لباسشویی‌تان استفاده کنید، بازهم احتمال آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی وجود دارد. برای مثال، بهتر است ماشین لباسشویی را برای شستن تنها یک شلوار و یک جفت جوراب روشن نکنید.

بررسی دیگ ماشین لباسشویی توسط یک خانم

 

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام استفاده از خشک کن

عوامل مختلفی هستند که ممکن است علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن باشند. ما در این بخش از مقاله زومیت به پاره‌ای از این موارد اشاره خواهیم کرد. بررسی و تعمیر اغلب مشکلاتی که از آن‌ها نام خواهیم برد، نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است. پس سعی کنید درصورت نیاز حتماً از تکنسین‌های ماهر کمک بگیرید. علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن شامل موارد زیر است:

  • خراب شدن بلبرینگ موتور ماشین لباسشویی
  • خراب شدن بلبرینگ‌های دیگ
  • پوسیدگی یا پارگی تسمه دستگاه
  • وجود مشکل در پمپ تخلیه
  • خرابی یا شکستگی شفت آبکش
  • خرابی فنر و یا کمک فنرهای نگه‌دارنده و لرزه‌گیر
  • آسیب دیدن وزنه‌های مهار کننده
  • انجام ندادن سرویس‌های دوره‌ای
  • وجود مشکل در کمک‌های دیگ دستگاه

علت تکان خوردن لباسشویی ال جی

تکان خوردن و صدای بیش‌از‌حد ماشین لباسشویی ال جی نیز‌ شامل موارد بالا می‌شود. همان‌طورکه اشاره کردیم تفاوتی ندارد از چه برندی استفاده می‌کنید؛ مشکلاتی نظیر تکان خوردن دستگاه فوق می‌تواند به دلایلی نظیر مسطح نبودن زمین، تراز نبودن و سایر مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم باشد.

تنظیم حالت خشک کن لباسشویی توسط کاربر خانم

 

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت قصد داشتیم به بررسی عواملی که منجربه لرزش ماشین لباسشویی می‌شوند بپردازیم و راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه دهیم. به‌طور کلی مواردی نظیر قرار دادن نامناسب لباس در ماشین لباسشویی، گلوگه یا توپی کردن لباس‌ها و توجه نکردن به استاندارد وزنی دستگاه نکاتی است که می‌تواند باعث لرزش دستگاه شما شود.

همچنین مشکلات فنی و تخصصی دیگری نظیر خرابی پمپ تخلیه، لق شدن دیگ، نقص در پیچ ترنسلیت یا ترنسفر، نقص در برد اصلی دستگاه و... می‌توانند عامل لرزش ماشین لباسشویی شما باشند. برای بررسی و عیب‌یابی دقیق‌تر ماشین لباسشویی خود بهتر است از تعمیرکاران مجاز و نمایندگی‌های معتبر مخصوص برند دستگاه کمک بگیرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان