//
کدخبر: ۴۳۰۰۰۰ //

۱۰ علت رایج خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین شستشو

برای بسیاری از افرادی که به طور متناوب از لباسشویی استفاده می‌کنند، ممکن است اتفاق افتاده باشد که ماشین لباسشویی‌شان بطور ناگهانی خاموش شود.

10 علت رایج خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین شستشو
به گزارش فرتاک نیوز،

از آنجایی که خاموش شدن ناگهانی می‌تواند دلایل مختلف و راه حل‌های متفاوتی هم داشته باشد، در ادامه این مقاله به بررسی 12 علت آن خواهیم پرداخت.

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

اولین علت خاموش شدن ماشین لباسشویی؛ خرابی دو شاخه برق

نوسانات ولتاژ برق شهری و استفاده نکردن از محافظ برق برای وسایل برقی خانگی، یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن دوشاخه است. پس زمانی که دستگاه با این خطا مواجه شود، ناگهان در حین شستشو متوقف خواهدشد. در این شرایط باید از تعمیرکارهایی مجرب و با دانش بخواهید تا دو شاخ را عوض کنند. ضمن اینکه استفاده از استابلایزر را هم نباید از یاد برد.

معیوب شدن برد الکترونیکی؛ دلیل دیگر خاموش شدن لباسشویی

 از دیگر قسمت‌هایی که با نوسان ولتاژ برق آسیب خواهد دید، برد الکترونیکی لباسشویی به عنوان مرکز فرماندهی این دستگاه است. خراب شدن این قطعه باعث ارسال پیام توقف شستشو به سایر قسمت‌های دستگاه خواهدشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قبل از پایان برنامه شستشوی لباسشویی با توقف مواجه شدید برای بررسی مشکل آن به نمایندگی لباسشویی دوو در مشهد مراجعه کرده تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

ازکار افتادن پارازیت گیر لباسشویی هم باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه خواهدشد

در قسمت انتهایی دوشاخه برق قطعه‌ای به نام پارازیت‌گیر نصب شده تا از ورود بار زیاد الکترونیکی به دستگاه جلوگیری شود. حال آنکه از کار افتادن این قطعه مانع از اتصال جریان برق به لباسشویی شده و در نتیجه فرایند شستشو ناتمام خواهدماند. همانطور که می‌دانید نوسان در قطع و اتصال مجدد ولتاژ می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دستگاه وارد کرده و عمر مفیددستگاه را نیز کاهش خواهد داد. به همین دلیل باتوجه به استفاده و مدت زمان کارکرد این وسیله، باید نسبت به سرویس دوره‌ای و عیب‌یابی این دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مخصوصا برندهای خارجی مانند سامسونگ، دوو و ال جی که با قیمت‌های سرسام آورشان خرید مجددش برای کاربر غیر ممکن خواهدبود؛ بنابراین یکی از پیشنهادات ما برای ارائه خدماتی مطمئن به همراه دانش و تجربه، استفاده از مشهد تکنیک، نمایندگی لباسشویی سامسونگ در مشهد خواهدبود. اولویت تکنسین‌های این مجموعه تعمیر قطعه فابریک دستگاه بوده و در صورت برطرف نشدن مشکل، نسبت به تعویض آن اقدام خواهندکرد.

خراب شدن میکروسوئیچ درب؛ علت دیگر خاموش شدن لباسشویی در حین کار

خراب شدن میکروسوئیچ علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی

برخلاف موارد دیگر عیب‌یابی و بررسی منشا این مورد هم باید توسط تعمیرکاری حرفه‌ای و به وسیله یک مولتی‌متر انجام شود. اینجاست که اگر میکرو سوئیچ خراب شده باشد، نیازمند تعویض خواهدبود.

خراب شدن قفل درب؛ از رایج ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

از جمله ایرادات رایج در لباسشویی ال جی، خراب شدن قفل درب آن است. زمانی که برنامه شستشو را به دستگاه می‌دهید، بعد از قفل شدن درب فرایند آغاز خواهدشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که باز شدن در عملیات شستشو را متوقف خواهدکرد. به همین خاطر خراب شدن قفل درب و باز ماندن آن یکی از اصلی‌ترین خاموش شدن ناگهانی لباسشویی محسوب می‌شود. از آنجاییکه تعمیر این قطعه کاری تخصصی به حساب می‌آید، باید عیب‌یابی و تعمیر آن را به نمایندگی لباسشویی ال جی در مشهد بسپارید تا از ارائه صحیح خدمات خیالتان آسوده باشد.

بی توجهی به ظرفیت لباسشویی؛ علت دیگر خاموش شدن ناگهانی

قبل از اینکه هر اقدامی را انجام دهید، بایستی متناسب با ظرفیت دستگاه از آن استفاده کنید. چون در صورت بار نامتعادل و پرکردن بیش از اندازه دیگ، لباسشویی را دچار مشکل خواهدکرد.

معیوب شدن شیر ورودی یا شیر برقی هم باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه می شود

بازهم به برنامه شستشو بر می‌گردیم. قفل شدن درب و بعدهم آبگیری! تا زمانی که شیر ورودی آب را وارد دستگاه نکند، شستشویی در کار نخواهد بود. پس اگر بعد از گذشت چند دقیقه از روشن ماندن لباسشویی شاهد آغاز فعالیت آن نشدید، از باز بودن و بعد هم درست بودن شیر ورودی و شیر برقی اطمینان حاصل کنید.

خرابی تایمر هم می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی شود

خرابی تایمر دلیل خاموش شدن لباسشویی

تایمر لباسشویی که خراب شود، شستشو در هر مرحله‌ای که باشد متوقف خواهدشد. این مورد می‌تواند به دو علت بستگی داشته باشد:

  • خراب شدن توپی لباسشویی

  • خراب شدن چرخ دنده‌های لباسشویی

برنامه و تنظیمات نادرست دلیل دیگر توقف لباسشویی در حین کار

بهتر است قبل از این که هرکاری را انجام دهید، دفترچه راهنما دستگاه را به دقت مطالعه کنید. چون گاهی هیچکدام از موارد بالا دلیل توقف ناگهانی لباسشویی نیستند به جز اشتباه کاربر در وارد کردن برنامه شستشو.

خرابی سنسور دما لباسشویی؛ علت دیگر خاموش شدن دستگاه

لباسشویی بعد از اینکه برنامه شستشو را آنالیز کرد، میزان دمای مورد نیاز برای شستن انواع لباس‌ها را نیز مورد بررسی قرار خواهدداد. به همین دلیل باید دمای آب را به میزان مورد نیاز برساند تا شستن البسه را آغاز کند. می‌توان نتیجه گرفت که سنسور دما هم از جمله مواردی است که در متوقف شدن ناگهانی دستگاه موثر خواهدبود.

کلام پایانی...

در این مقاله سعی کردیم به دلایل خاموش شدن ناگهانی لباسشویی و راه‌‌حل‌های آن بپردازیم. با توجه به توضیحات ارائه شده از بسیاری از موارد می‌توان جلوگیری کرد. اما بااین حال در صورتی که با هرکدام از این موارد مواجه شدید، باید تعمیر آن را به تکنسین‌هایی حرفه‌ای بسپارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۰۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان