//
کدخبر: ۴۲۴۶۹۷ //
هوش مصنوعی

دوبله ویدئوهای یوتیوب با هوش مصنوعی

با این ابزار جدید یوتیوب، دوبله، ایده‌پردازی و تدوین ویدئوهای خود را به هوش مصنوعی بسپارید

دوبله ویدئوهای یوتیوب با هوش مصنوعی
به گزارش فرتاک نیوز،

 

یک روز پس از رویداد مایکروسافت و رونمایی این شرکت از دستیار مجهز به هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ با نام «Copilot»، گوگل هم طی مطلبی در وب‌سایت خود از برنامه ویرایشگر ویدئوی جدیدی که بر اساس فناوری هوش مصنوعی توسعه‌یافته، پرده  برداشت. «YouTube Create» نام برنامه‌ای است که به‌زودی فاز آزمایشی خود را آغاز می‌کند و به سازندگان ویدئو در پلتفرم یوتیوب کمک می‌کند که با استفاده از ابزار‌های مختلف این اپلیکیشن، محتوای موردنظر خود را ایجاد و با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.

هوش مصنوعی که در سال‌های گذشته با تمرکز بر ابزارهای مولد تصویر و متن، سر و صدای زیادی به پا کرده، کم‌کم پای خود را فراتر می‌گذارد و حوزه‌های تازه‌ای مانند موسیقی و ویدئو را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. چندی پیش شرکت Adobe با افزودن مدل هوش مصنوعی مولد تصوری خود تحت عنوان  Firefly به برنامه‌های فوتوشاپ و Premiere، قابلیت اصلاح ویدئو به کمک هوش مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داد. حال به نظر می‌رسد که نوبت به گوگل رسیده تا با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به پلتفرم یوتیوب، تدوین ویدئو را برای ادیتورها از همیشه ساده‌تر کند.

اولین قابلیتی که تحت عنوان YouTube Create در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد، «Dream screen» است که به تولیدکنندگان محتوا این امکان را می‌دهد که پس‌زمینه ویدئوهای کوتاه (YouTube Shorts) خود را حذف و تصاویر خلق‌شده به کمک هوش مصنوعی را جایگزین کنند. این عمل با تایپ نوع و ویژگی‌های محتوای موردنظر انجام می‌شود و طبق نمایش‌های صورت‌گرفته توسط گوگل، سازندگان ویدئو می‌توانند تنها در عرض چند ثانیه، هر نوع پس‌زمینه‌ای را به ویدئوی خود اضافه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۶۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان