//
کدخبر: ۴۲۳۴۸۷ //
خورشید

محققان یکی از دلایل داغی بیش از اندازه تاج خورشیدی را کشف کردند

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد اختلاف دمای بیش از اندازه بین جو خورشید و سطح آن به دلیل امواج ضعیف اما ثابت در حال انتشار در این منطقه است

محققان یکی از دلایل داغی بیش از اندازه تاج خورشیدی را کشف کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق اعلام پژوهشگران نقطه جوی خورشید در بالاترین مکان دارای دمای بسیار بیشتری از سطح آن است. سطح خورشید دارای دمای ۵۵۰۰ درجه سلسیوس بوده اما تاج آن با وجود فاصله از هسته دمای بسیار بالاتری دارد. به گفته ناسا در برخی اوقات دمای بالاترین نقطه تاج ممکن است به ۴۰ میلیون درجه سانتیگراد نیز برسد. در این منطقه گاز یونیزه شده داغ به نام پلاسما قرار دارد که در اثر آن بسیاری از رویدادهای آب و هوایی خورشید مانند شراره‌های آن را ایجاد می شود.

پژوهشگران اکنون اعلام کردند امواج در این منطقه و در حلقه‌های تاجی باعث ایجاد این تغییرات دمایی شده است. به گفته آنان امواج نسبتاً ضعیفی وجود دارند که در طول چرخه‌های متعدد دچار کاهش نشده و می‌توانند به مرور مقدار زیادی انرژی را به تاج منتقل کنند.

محققان با استفاده از روش جدید متوجه شدند این امواج می‌تواند به بالا یا پایین و چپ یا راست و هر زاویه دیگری حرکت کرده و بدین ترتیب میزان انرژی در دسترس آنها نیز قابل محاسبه خواهد بود. پدیده مورد نظر به عنوان قطبش امواج نامگذاری شده و اکنون دانشمندان را بر آن داشته تا بیش از گذشته به بررسی آنها بپردازند.

بررسی داده‌های فضاپیمای اوربیتر و رصدخانه پویاشناسی خورشیدی امکان شناسایی یک نوسان ۴ دقیقه‌ای را در یک حلقه تاجی ایجاد کرد. کشف اخیر نشان می‌دهد انرژی سطح خورشیدی می‌تواند به تاج آن منتقل شده و باعث گرم شدن آن شود.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۴۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان