//
کدخبر: ۳۸۳۸۹۴ //

مبلغ قبوض گاز انفجاری شد/ شوکه شدن مردم از قبض های میلیونی

دی‌ ماه امسال برودت هوا به حدی بود که بخشی از کشور را فلج کرد. به طور طبیعی در چنین شرایطی مصرف انرژی برای گرم کردن منازل، بیشتر خواهد شد و مردم چاره‌ای جز این که بخاری‌های منزلشان را مدت‌زمان طولانی‌تری در روز روشن نگاه‌دارند، ندارند.

 مبلغ قبوض گاز انفجاری شد/  شوکه شدن مردم از قبض های میلیونی
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت هم قبلا برای اجرای سیاست‌های خود ۱۶ آذر مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که بر اساس آن مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، نقره‌داغ خواهند شد. در این شرایط هم که دولت تصمیم بر نقره‌داغ کردن مشترکان گرفته سرمای بی‌سابقه بر مردم تحمیل و به‌ناچار مصرف گاز مشترکان بیشتر و قبض گازهایی که به دست مردم رسید شوکه کننده بود.

انتشار برخی فیش‌های گاز دوره جدید باعث شگفتی مردم شده است. در این میان یک شهروند اهل سردشت از قبض 15 میلیونی خود رونمایی کرد.

مبلغ قبوض گاز انفجاری شد

قبض گاز الیگورزی‌ها به ۱۲ میلیون تومان رسید! 

با اعمال افزایش تعرفه‌های گاز در کشور، مردم الیگودرز لرستان که از شهرهای سردسیر کشور محسوب می‌شود با افزایشی چندین برابری در رقم گازبهای این ماه خانوار خود مواجه شدند. 

قبض‌های گازی از مشترکان این شهرستان در فضای مجازی منتشر شده است که در نوع خود قابل تامل است.

مبلغ قبوض گاز انفجاری شد

این اقدام که در کنار دیگر شاهکارهای دولت در خصوص کاهش تورم صدای برخی نمایندگان مجلس را هم در آورد.

نایب رئیس مجلس،  کمیسیون انرژی را مامور کرد تا علت افزایش چشمگیر قبوض گاز را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن مجلس ارائه کند.

 سید مرتضی حسینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی چهارشنبه مجلس، بیان کرد: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به ۲ الی ۶ میلیون تومان رسیده است. این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کند تا اصلاح شود.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش لحظه‌ای قیمت ارز و مایحتاج ضروری مردم و انواع کالا‌های صنعتی به ویژه خودرو، امان مردم را بریده است. مسئولان برای رفع این مشکل و فشاری که روی آحاد مردم به ویژه اقشار کم درآمد است سریعاً چاره اندیشی کرده و کشور را درست اداره کنند. مردم نجیب، مقاوم و وفادار ایران شایسته این نوع مدیریت و گرانی و فشار نیستند.

 محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نطق روز گذشته خود در مجلس با ایراد گرفتن بر مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر افزایش تعرفه گاز منازل خانگی که به دست اهالی تویسرکان و نقاط مختلف کشور بعد از گذشتن اوج سرمای اخیر می رسد از دولت درخواست کرد هرچه سریع تر نسبت به این امر تجدید نظر کرده و این رشد یکباره و شدید قیمت گاز مصرفی را به طور جدی تعدیل کند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که امکان اعلام شکایت و اعتراض نسبت به محاسبه گازبهای مشترکان خانگی با ثبت شکایت در سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران به آدرس s-bazresi.nigc.ir فراهم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان