//
کدخبر: ۳۴۴۶۴۳ //

اقدام آلمان برای کاهش وابستگی به گاز روسیه

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد این کشور به منظور کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه یک توافق دراز مدت در حوزه انرژی با قطر منعقد کرده است.

اقدام آلمان برای کاهش وابستگی به گاز روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز یکشنبه اعلام کرد آلمان به منظور کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه یک توافق دراز مدت در حوزه انرژی با قطر منعقد کرده است.

آنطور که وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده است این توافق در جریان دیدار رابرت هابک (Robert Habeck)، وزیر اقتصاد آلمان از قطر منعقد شده است. آلمان برای تأمین انرژی مورد نیاز خود وابستگی زیادی به روسیه دارد. آلمان در تلاش است منابع تأمین انرژی خود را متنوع کند.
به گفته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان، مرحله بعدی این است که شرکت‌های مربوطه مذاکرات برای انعقاد قرارداد را آغاز کنند.
وزیر اقتصاد آلمان در دوحه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، نیز دیدار کرد. قطر یکی از سه صادرکننده عمده گاز طبیعی مایع در جهان است.
کشور‌های اروپایی بیش از پیش بر روی این نوع سوخت به عنوان جایگزین گاز روسیه حساب باز کرده اند. این موضوع برای آلمان از حساسیت خاصی برخوردار است، زیرا نیمی از واردات گاز این کشور از روسیه است.
وزیر اقتصاد آلمان پیش از سفر به خاورمیانه اعلام کرد برلین نگران تأمین انرژی مورد نیاز کشور طی زمستان آینده است. وی به امارات عربی متحده نیز سفر خواهد کرد.
وزیر آلمانی اضافه کرد: «اگر گاز روسیه طی زمستان آینده به ما نرسد، گاز کافی برای گرم کردن همه خانه‌ها و بخش صنعت نخواهیم داشت».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان