//
کدخبر: ۹۳۵۸۳ //
مدیر کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

۳۷هزار متر مربع فضای فرهنگی در کرمانشاه داریم

باید برای اهالی فرهنگ‌ فضایی امن را ایجاد کرد و سرانه فضای فرهنگی کرمانشاه به 45 سانتی‌متر می‌رسد.

37هزار متر مربع فضای فرهنگی در کرمانشاه داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

  حجت‌الاسلام رحیم‌ جعفری مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پس از بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرای این اداره کل، سرانه فضای فرهنگی برای هر کرمانشاهی به بیش از 45 سانتی‌متر می‌رسد.

وی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در تالار وحدت این شهر، افزود:  تا دو سال آینده هفت پروژه بزرگ را در استان کرمانشاه اجرایی می‌کنیم که کمک‌های بسیاری به توسعه فضاهای فرهنگی استان کرمانشاه خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ساخت این پروژه‌ها نگاه فنی و عمرانی عالی لحاظ شده است و 314 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای ساخت این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

جعفری ادامه داد: 37هزار متر مربع فضای فرهنگی در کرمانشاه داریم که با افتتاح طرح‌های در دست اجرا این فضا دو برابر خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها که کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سرانه فضای فرهنگی برای هر کرمانشاهی به 45 سانتی‌متر می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در سال 96، 50 درصد اعتبارات به شهرستان‌ها اختصاص پیدا کرد که کمک خوبی برای آنان بود.

رحیمی ادامه داد: پارسال 12میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار استانی برای اشتغالزایی به بخش فرهنگ و ارشاد تخصیص داده شد که تمام آن جذب شد و تاکنون هم در این رابطه 50 درصد طرح‌ها به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی افزود: همچنین 350 طرح دیگر‌ هم با منظور اشتغالزایی آماده معرفی به اداره کل کار رفاه و امور اجتماعی است که به بیش از 40 میلیارد ریال بودجه نیاز دارند.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای این‌طرح‌ها ‌علاوه بر اعتبارات استانی به اعتبارات ملی نیز نیاز داریم.

جعفری با بیان این که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌‌نامه‌ای با استانداری امضا خواهد شد، گفت: تفاهم‌‌نامه‌ای که به امضای استاندار و وزیر ارشاد می‌رسد انقلابی در تاریخ وزارت ارشاد محسوب می‌شود که بر اساس آن برای اجرای 880 میلیارد ریال طرح برنامه‌ریزی خواهد شد که حدود 650 میلیارد ریال در بخش عمرانی سهم استان کرمانشاه و نزدیک به 35٠ میلیارد ریال نیز سهم وزارت ارشاد است.

وی افزود: در بخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیش از 250 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که 130 میلیارد ریال سهم وزارت ارشاد و 70 میلیارد ریال نیز سهم استان کرمانشاه است.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده در تمام بخش‌ها اعم از معاونت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، سمعی و بصری و کانون‌های مساجد مشخص شده است.

رحیمی با اشاره به تعیین اعتبارات چندین پروژه عمرانی در این تفاهم‌نامه، گفت: پروژه تالار مرکزی شهر کرمانشاه که وزارتخانه 100 میلیارد ریال اعتبار را در این تفاهم‌نامه آورده است، مشروط به شناسایی و تملک زمین آن است.

وی افزود: باید برای اهالی فرهنگ‌ فضایی امن را ایجاد کرد و  ایجاد فضایی امن، با آرامش خاطر و پر از صمیمت برای اهالی فرهنگ و هنر و کارکنان اداره ارشاد یک امر زیر بنایی است که ما همواره به آن توجه می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری دو روزه یکشنبه شب وارد استان کرمانشاه شد و حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان و امضای تفاهم‌نامه، بازدید از چند مجتمع فرهنگی و هنری، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های شرق استان در صحنه، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه و نشست مطبوعاتی از جمله برنامه‌های او بود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان