//
کدخبر: ۹۳۵۶۶ //
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ و هنر یکی از این برنامه‌هاست

دولت نمی‌تواند یک منبع پایدار برای فرهنگ و هنر باشد.

تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ و هنر یکی از این برنامه‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

 نشست سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تالار وحدت تشکیل شد.

photo_۲ (2)

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: می‌خواهیم در سال 97 ظرفیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ و هنر را تقویت کنیم.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در دوره جدید بر مبنای هشت پروژه کلان تعریف شده است و تقویت ظرفیت‌های مردمی در عرصه فرهنگ و هنر یکی از این برنامه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این که چگونه می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم که مردم به عنوان سرمایه‌گذار و عامل در حوزه فرهنگ و هنر جدی‌تر گرفته شوند را مورد تاکید قرار داده‌ایم.

صالحی ادامه داد: می‌خواهیم با اجرای اقدامات مختلف مردم را بیش از پیش وارد عرضه فرهنگ و هنر کنیم و سهم آنان در منابع و اجرا حداکثری شود.

وی افزود: دولت نمی‌تواند یک منبع پایدار برای فرهنگ و هنر باشد و مدیران ادارات کل وزارتخانه نیز باید افرادی که در حوزه فرهنگ و هنر منابع مالی، هوشی و مهارتی دارند را به عنوان یک سرمایه ببینند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کار مدیران ما اجرای برنامه نیست، بلکه منبع شناسی در حوزه فرهنگ و هنر است و برای ما شاخص این نیست که چقدر برنامه اجرا شده، بلکه این است که چقدر افراد را فعال کرده‌ایم که آنها برنامه اجرا کنند.

صالحی بهبود محیط کسب و کار فرهنگی را از دیگر رویکردهای این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: باید موانع تولید و کسب و کار را در حوزه فرهنگ و هنر کاهش دهیم و فرصت‌سازی کنیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا وزارت فرهنگ و ارشاد را با نگاه برنامه محور پیش ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد استانی گرایی و عدالت استانی را به عنوان یک رویکرد مهم مورد توجه قرار داده و آن را در برنامه‌های مختلف اجرا کرده‌ایم.

صالحی ادامه داد: سقف توزیع بودجه از نظر عدالت جغرافیایی و استانی گسترش خواهیم داد و علاوه بر این سفرهای استانی را هم از پارسال  شروع کرده‌ایم.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولان نظام درخصوص ایجاد نشاط و امید آفرینی اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیاز داریم فضای اجتماعی از حالت ناامیدی از آینده به فضای امیدوارانه و پرهیجان‌‌تر تغییر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از حادثه زلزله 21 آبان 96 در استان کرمانشاه و خصوصاَ در مناطق زلزله‌زده این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده و ما هم آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

صالحی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه بنیادین در کشور است و زیرساخت توسعه اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور حوزه فرهنگ و هنر است و اگر این زیرساخت به خوبی ایجاد شود، اتفاقات بعدی نیز مثبت خواهد بود.

وی افزود: توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه بدون فرهنگ و هنر ایجاد نمی‌شود و این اتفاق توسط  اصحاب فرهنگ و هنر رخ می‌دهد و در کنار آن نیز کارکنان ادارات کل که اصحاب فرهنگ و هنر را گرد می‌آورند و برای آنان بستر سازی می‌کنند، نقش دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت شش هزار کارمند که در زیر مجموعه این وزارتخانه که نیمی از آنها قراردادی هستند و این کارکنان با انگیزه و انرژی کارکنند امری بسیار مهم است، زیرا اگر بدون انگیزه فعالیت داشته باشند، یک انرژی منفی در وهله اول در میان اصحاب فرهنگ و هنر و در مرحله بعد در فضای عمومی جامعه پخش می‌شود.

صالحی گفت: گستره انتقال احساس نارضایتی در حوزه فرهنگ و هنر بسیار بالاتر از حوزه‌های دیگر است، زیرا افراد بیشتری از آن متاثر می‌شوند.

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۵۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان